شهرک نشینان اسرائیلی: ما نمیخواهیم بمیریم

322219_840جمع زیادی از شهرک نشینان اسرائیلی ساکن کریات اربع، گوش عصیون و کوه الخلیل با تجمع مقابل ساختمان دولتی در بیت المقدس نسبت به افزایش ناامنی در مناطقشان و گسترش درگیری ها اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری”تل آویو تایمز” تظاهرکنندگان که با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود”نمی خواهیم قربانی بعدی باشیم” از مقامات اسرائیلی خواستند تا برای بازگشت امنیت دست به اقدامات سریع بزنند.

تظاهرکنندگان عامل اصلی ناامنی را دولت نتانیاهو دانستند و اعلام کردند دولت در تامین معیشت ساکنین سرزمین های اشغالی و شهرک نشینان عاجز بوده و فقر، فساد، تبعیض و بی اعتباری در عرصه بین المللی حاصل رفتار نابخردانه دولت نتانیاهو است.

رئیس شورای شهر گوش عصیون به خبرنگار پایگاه خبری اسرائیلی معاریو گفته است: ما میخواهیم به نخست وزیر بگوییم که نمی خواهیم بمیریم؛ امروز ترس از مرگ یهودیان را می کشد و نا امنی در اسرائیل گسترش یافته و دولت باید به خواسته های اعراب توجه کند.

همچنین شورای شهر کریات اربع تمام نهادهای آموزشی را تعطیل اعلام کرد تا دانش آموزان بتوانند در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کنند.

در این تجمع برخی چهره های برجسته همچون برخی وزرا مانند “اوری آریل”، “ایوب قرا” معاون وزیر،”دودی امسالم” و “بصلال اسموطریچ” از اعضای کنست، و نیز روسای شوراهای شهرهای کریات اربع، گوش عصیون ومنطقه کوه الخلیل وبرخی مقامات دیگر شرکت داشتند.

Author

About Author