شهروندان فراه: دست والی به فساد آغشته است

تعدادی از شهروندان ولایت فراه خواستار برکناری والی و رئیس گمرک این ولایت هستند و آن‌ها را به دست داشتن به فساد گسترده و تفرقه افگنی متهم می‌کنند.

آقای عبدالستار حسینی یکی از متنفذان قومی ولایت فراه به خبرگزاری خاورمیانه در این مورد چنین گفت “تظاهرات و تحصن ما از هشت ماه پیش شروع شده و تا زمانی‎که نا امنی، فساد اداری و مالی در ترانسپورت و گمرک، ترور در سطح شهر و چالش‎هاd برق و آب وجود داشته باشد ما از تحصن و تجمعات دست برنخواهیم داشت تا اینکه هیأت بی‌طرف از مرکز بیاید و با در نظرداشت حقایق این موضوع را حل نماید”.

وی هم‎چنان گفت فردا شاهراه عمومی فراه-فراه‌رود که ولایات کابل، قندهار، هرات و ولایات مرکزی را باهم وصل می‌نماید، توسط مردم بسته خواهد شد تا دولت به خواست مشروع ما توجه نماید و مشکلات ولایت فراه را حل نماید.

در همین حال ناصر مهری سخنگوی والی ولایت فراه تظاهرات و تجمعات را حق هر شهروند می‌داند اما گفته‌های این افراد در مورد دست داشتن والی به فساد گسترده را بی اساس خواند و حرف‎های شان  را دروغ محض دانست که این افراد برای اثبات حرف‎های شان هیچ نوع اسناد کتبی و شفاهی ندارد.

وی هم‌چنان گفت که نا امنی در تمام افغانستان وجود دارد و ولایت فراه هم از این ناحیه رنج می‌برد و استثنا نیست اما این بهانه شده نمی‌تواند که تعدادی محدودی از مردم خواستار برکناری والی شود.

به گفته وی هیأتd که از کابل به منظور بررسی وضعیت ولایت فراه آمده بود در نشست‌های مختلف از تظاهرات کنندگان خواستار اسناد شدند که تا اکنون ارائه نشده است.

وی از مردم خواست که دست از مخالفت بکشند و شاهراه‎ها را بسته نکنند و به کارهای روزمره مردم اخلال وارد نکند.

در همین رابطه یک عضو شورای ولایتی فراه که نخواست اسمش فاش شود هم‎چنان محمد آصف ننگ والی این ولایت را به دست داشتن به فساد متهم کرد و تأکید کرد که به فساد دست دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *