شهروندان عربستان در کنار گروه داعش در عراق و سوریه می جنگند

بر اساس گزارشها ده‌ها تن از شهروندان عربستان سعودی در کنار گروه تروریستی “داعش” در عراق و سوریه قرار گرفته و به جنگ و خشونت پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنعده از شهروندان عربستانی که در جنگ سوریه و عراق در کنار گروه ترورستی “داعش” قرار گرفته اند از نیروهای تکفیری و وهابی این کشور هستند.

در همین حال نیروهای امنیتی عربستان از بازگشت تروریست‌های این کشور که در کنار عناصر داعش در سوریه و عراق جنگیده‌اند، نگرانی کرده و آمادگی خود را برای مبارزه به آنان گرفته اند.

خبرگزاری سی بی اس امریکا گزارشی را نشر کرده که بر اساس آن بسیاری از جوانان عربستانی در کنار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می جنگند.

در این گزارش آمده است که نیروهای ویژه عربستان سعودی آموزش گسترده به منظور آمادگی برای عملیات ضد تروریسم را آغاز کرده اند.

به نظر می رسد که عربستان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکا از بازگشت آن بخش از جوانانش که در کنار گروه تروریستی داعش جنگیده اند؛ و تلاش آنان برای هدف قرار دادن رژیم حاکم نگران است.

در این گزارش تاکید شده که تاکنون ده ها عربستانی خود را به دستور سرکردگان گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق منفجر کرده اند، اما به نظر می رسد عربستان که خود به ارتباط با تروریسم شهرت دارد، می کوشد این گونه نشان دهد که تمام تلاشش را برای مبارزه با افراطیون در خاک خود مبذول می دارد.

عربستان به تازگی سلسله عملیات شناسایی و نظارت بر مساجد و روحانیون این کشور که در زمینه جذب جوانان برای گروه های تروریستی فعالیت داشته اند را افزایش داده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *