شهردار سن دیه‌گو، متهم به تجاوز جنسی شد

باب فیلنر، شهردار سن‌ دیه‌گو امریکا از سوی چهار زن در این شهر متهم به تجاوز جنسی شده است که این علاوه بر دعوای قبلی سه زن علیه او به اتهام مشابه است که به دادگاه وصول شده است.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، این زنان شامل یک بازنشسته نیروی دریایی امریکا، رئیس دانشگاه ایالت سن دیه‌گو، رئیس انجمن پورت تنانتس و یک زن تاجر است.

 این زنان شهردار را به پیشنهادات اغواگرانه، لمس‌ کردن‌ها و گفته‌های نامناسب که برای چندین سال این افراد با آن مواجه بوده‌اند، متهم کرده‌اند.

 در همین حال، دبی وازرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات، نیز از فیلنر خواسته است که از مقام خود استعفا دهد و گفته است که این سوء رفتار، شرم‌آور و غیرقابل دفاع است،

وی در ادامه گفت: هیچ جایی برای این نوع رفتار در محل کار و سالون‌های شهری و ادارات دولتی ما وجود ندارد.

فرانسین بوسبی، رئیس حزب دموکرات سن دیه‌گو، در یک بیانیه‌ای نوشت: ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم گناهکاری یا بی‌گناهی را تشخیص دهیم.

وی افزود: هر چند در راستای منافع شهر، حزب دموکرات سن‌دیه‌گو، به درخواست کناره‌ گیری شهردار فیلنر، رای داده است.

اما باب فیلنز  روز جمعه، با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که او از مقام خود استعفا نخواهد داد، این اظهارات در بحبوحه درخواست‌های گسترده برای استعفای فیلنر بعد از افشای رسوایی جنسی وی مطرح شد.

شهردار گفت که قصد دارد برای دو هفته در یک مرکز بازپروری حضور پیدا کند.

وی گفت: از تاریخ پنجم اگوست، من برای دو هفته وارد یک کلینیک مشاوره رفتار خواهم شده و تحت درمان فشرده قرار خواهم گرفت.

دفتر کلانتری شهر سن دیه‌گو، یک خط برای زنانی که توسط فیلنر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و از او شکایت کرده‌اند، راه‌اندازی کرده است، این دفتر هنوز فاش نکرده است که چه تعداد شکایت دریافت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *