شهرداران آمریکایی دستورات ترامپ را رد کردند

شماری از شهرداران ایالتی آمریکا اعلام کرده اند که از دستور ترامپ برای شناسای، بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی خودداری کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری بی بی سی، پس از آنکه ، دونالد ترامپ با امضای فرمانی اعلام کرد که کمک مالی دولت فدرال را به “شهرهای پناهگاه” قطع خواهد کرد، شهرداران و مقامات بیش از ۳۰۰ شهر بزرگ و کوچک این کشور اعلام کردند که با ماموران مهاجرتی دولت فدرال همکاری نخواهند کرد.

شهرداران شهرهای بزرگی مانند نیویارک، لس‌آنجلس، شیکاگو و شهرهای کوچکتری مانند نیو هیون، سیراکیوز، اوستن، تگزاس و همچنین ده‌ها شهرک و ناحیه گفته‌اند که آماده “مبارزه طولانی” با دولت فدرال در این زمینه هستند.

در حالیکه دستور ترامپ کلی و فراگیر به نظر می‌رسد، مشخص نیست که کاهش یا قطع کمک‌های مالی چه ابعادی خواهد داشت. به عنوان مثال، شهر نیویارک در سال جاری نزدیک به ٩ میلیارد دالر کمک از دولت فدرال دریافت می‌کند تا برای طرح‌های مختلف، از جمله در زمینه تعلیم و تربیه و رفت و آمد شهری به کار گیرد. بودجه سالانه این شهر حدود ٨۵ میلیارد دالر است.

بیل دو بلاسیو، شهردار نیویارک گفته است که “ما از تمامی مردم شهر خود بدون توجه به اینکه از کجا آمده‌اند یا وضعیت مهاجرتی آنها چیست دفاع خواهیم کرد” و رام امانوئل، شهردار شیکاگو نیز هشدار داده است که “ما همچنان یک شهر پناهگاه خواهیم ماند زیرا در میان ما غریبه‌ای وجود ندارد.” وی افزوده است که “چه شما اهل لهستان باشید یا پاکستان، ایرلند یا هند یا اسرائیل، چه از مکسیکو آمده باشید چه از مولداوی، یعنی زادگاه پدر بزرگ من، حال که در پی تحقق رویای آمریکایی خود به شیکاگو آمده‌اید، ما به شما خوش آمد می‌گوییم.”

سرپیچی این شهرها از همکاری مهاجرتی با دولت فدرال به معنی حمایت از شماری از حدود۱۱میلیون مهاجری است که بدون داشتن مدارک قانونی در ایالات متحده به سر می‌برند. آقای ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که مهاجران غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهد کرد هرچند بعدا این نظر را تعدیل کرد و گفت که در مرحله اول، مهاجران غیرقانونی که مرتکب جرم شده‌اند اخراج خواهند شد.

دونالد ترامپ در مورد شهرهای پناهگاه گفته است که “وجود این حوزه‌های حقوقی عملا خسارت بی‌حد و حصری به مردم آمریکا و بافت جمهوری ما وارد کرده است.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *