شهادت۲۱سرباز اردوی ملی نسبت به سهل انگاری مقامات محلی

مقامات ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که این ریاست قبل از وقوع رویداد خونین در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر مقامات محلی این ولایت را در جریان گذاشته بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بامداد روز یکشنبه گروهی از شبه نظامیان طالب به پاسگاه امنیتی اردوی ملی کشور در ولسوالی غازی آباد کنر حمله کردند و ۲۱ تن از سربازان اردوی ملی را کشته و ۷ تن دیگررا با خود بردند.

با این حال مقامات ریاست عمومی امنیت ملی در کابل می گویند که این ریاست ۲۰ روز قبل به مقامات محلی، فرماندهی پولیس و قوای سرحدی ولایت کنر از طرح حمله شبه نظامیان به پاسگاه اردوی ملی در این ولایت گزارش کرده بود اما این مقامات برای رسیدگی به موضوعات سهل انگاری کرده اند.

براساس گفته های مسئولان در دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی به خاورمیانه، این ریاست گزارشهای کشفی و دریافتی خویش را به منظور جلوگیری از وقوع رویداد به تمامی مقامات امنیتی کنر ارایه کرده اما متاسفانه مقامات محلی سهل انگاری کرده و هیچ برنامه ای برای دفع حمله شبه نظامیان روی دست نگرفته اند.

به دنبال حمله طالبان به پاسگاه اردوی ملی، والی کنر نیز اعلام کرد که سه تن از سربازان نفوذی زمینه حمله طالبان را به پاسگاه اردوی ملی مهیا کرده و پس از کشتن سه تن از محافظان درب ورودی داخل پاسگاه شدند.

در همین حال مقامات وزارت دفاع افغانستان وجود سربازان نفوذی به داخل اردوی ملی در کنر را رد کرده اند.

جسد کشته شده ای ۲۱ سرباز اردوی ملی روزگذشته از کنر با هلکوپتر به کابل منتقل و طی مراسمی با خانواده های شان تسلیم داده شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *