شمال افغانستان در انتظار یک عملیات گسترده نظامی

جنرال بابه جان فرمانده زون 707 پامیر در شمالفرمانده جدید زون ۷۰۷ پامیر در شمال افغانستان اعلام کرده است که عملیات گسترده نظامی علیه شبه نظامیان طالب در شمال کشور اغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دگرجنرال “بابه جان” که به تازگی فرماندهی زون ۷۰۷ پامیر در شمال کشور برعهده گرفته از مردم شمال خواسته است که در تامین امنیت با نیروهای امنیتی همکاری جدی نمایند.

به گفته فرمانده جدید زون ۷۰۷ پامیر که مسئولیت تامین امنیت پنج ولایت شمالی کشور را بر عهده دارد گفته است که عملیات گسترده نظامی برای تامین امنیت در مناطق ناامن ولایت های شمالی کشور راه اندازی خواهد شد.

این در حالی است معین وزارت امور داخله کشور گفته اند که فرماندهان زون های امنیتی با صلاحیت‌های بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها برای تامین امنیت ولایات فعالیت خواهند کرد.

مسعود عزیزی، معین وزارت امور داخله تاکید کرده که فرماندهان زون مسئولیت دارد که بتواند به سطح زون در پنج ولایت برای تمام نیرو در زون ۷۰۷ پامیر هماهنگی کند.

تدابیر جدید در حالی اتخاذ می شود که بلخ به عنوان امن ترین ولایت در شمال افغانستان، اخیراً شاهد یک سلسله رویدادهای امنیتی بوده است که از آن جمله می توان از حملۀ مخالفان بر سارنوالی استیناف بلخ، حمله بر قنسولگری هند و اخیراً حملۀ انتحاری بر موتر حامل منسوبین اردوی ملی نام برد.

در حالیکه از راه اندازی عملیات گستردۀ نظامی در ولایت های شمالی افغانستان خبر داده می شود، مقام های امنیتی محلی از کمبود تجهیزات نظامی ابراز نگرانی کرده و همچنان تأکید دارند که نیروهای امنیتی بیشتر از ماین‌های کنار جاده آسیب‌پذیر اند.

Author

About Author