شمار شورشیان در جنگها حقیقی نیست

صدیق-صدیقی1وزارت امور داخله می گوید که اعلام شمار شورشیان از سوی شماری از مسوولان حقیقی نبوده و بخشی از تبلیغات دشمن نیز است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در کنفرانس امروز (چهارشنبه ۲۲ میزان) وضعیت امنیت کشور و ولایت کندز را ابراز داشت.

به گفته وی، در حال حاضر وضعیت امنیت کندز بهتر شده و جنگ به بیرون از شهر انتقال یافته و نیروهای امنیتی نیز در حال پیشروی به سمت ولسوالیهای ناآرام این ولایت هستند.

در عین حال، صدیقی افزود که شمار مخالفین که بعضی اوقات از سوی نهادهای امنیتی ابراز می شود، حقیقی نبوده و با شمار واقعی آنها تفاوت دارد.

به باور وی، دشمن همیشه در صدد راه اندازی جنگهای روانی و تبلیغاتی هستند و به همین دلیل شمار افرادشان را نیز بالاتر اعلام می کنند که این امر از سوی برخی از نهادهای امنیتی نیز به اشتباه اعلام می شود.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور داخله از حمایت نیروهای خارجی استقبال کرده و اظهار داشت که هر فعالیتی که منجر به حمایت، تجهیز، آموزش و مبارزه مشترک با تروریزم بین المللی شود، مورد استقبال خواهد بود.

بر اساس اظهارات منبع، جنگ هنوز خاتمه نیافته و مبارزه دوامدار با تروریزم نیاز به تجهیزات، آموزش و بالابردن ظرفیت نیروهای امنیتی کشور دارد که در این کار، افغانستان از فعالیت های حامیانش استقبال می کند.

با این حال، غزنی از جمله شهرهایی است که به تازگی شاهد فعالیت شورشیان برای حضور در این شهر است که این امر به مسدود شدن شاهراه غزنی ـ قندهار نیز انجامیده است.

صدیق صدیقی در این رابطه اظهار داشت که شاهراه به صورت مطلق مسدود نیست؛ اما مشکل اساسی جاسازی ماین از سوی مخالفین در مسیر شاهراه است که نیروهای امنیتی در حال پاکسازی آنها هستند.

به گفته وی، نیروهای کمکی با همکاری جدی و مناسب مردم مانع از حضور شورشیان در شهر غزنی شده و در حال حاضر آنها را به عقب رانده اند و تهدیدی بالای شهر غزنی نیست.

این اظهارات در حالی بیان می شوند که در روزهای اخیر مردم شاهد ناامنی های بیشتر در نقاط بیشتر کشور هستند و ترس و هراس در بین آنها نیز افزایش یافته است.

Author

About Author