شماری از نمایندگان مجلس عامل ناامنی ها در خوست هستند

شماری از مقامات و متنفذین قومی در ولایت خوست در جنوب شرق کشور می گویند که برخی از نمایندگان این ولایت در مجلس عامل اصلی ناامنی ها در ولایت خوست هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز چهار شنبه (۳۰ ثور) شماری از علما، مجاهدین، بزرگان و متنفذین قومی ولایت خوست به آمده بودند و با دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت دیدار کردند.

بزرگان و مقامات محلی خوست در این دیدار، مشکلات و چالش های موجود در ولایت خوست را به رییس اجرایی بیان کردند و برخی از نمایندگان در مجلس را عاملان اصلی نا امنی و جنجال در این ولایت عنوان نمودند.

به گفته آنان نمایندگان خوست در مجلس بدون در نظر داشت مصالح مردم به تبلیغات سوء علیه مردم پرداخته و در عین حال تمامی پُست های مهم و کلیدی در این ولایت را به نزدیکان و افراد وابسته به خود شان داده و همین مساله سبب نارضایتی عمیق و گسترده مردم شده است.

آنان از رییس اجرایی کشور خواستند تا عاملان این تنش ها را که امنیت و آرامش مردم را برهم زده است به محاکمه بکشاند.

بزرگان ولایت خوست همچنان خواستار جذب شخصیت های جهادی بر اساس شایسته سالاری در نهاد های دولتی شدند.

آنان می گویند که امنیت ولایت خوست را مجاهدین و علمای دینی می توانند تامین نمایند و در صورتی که این مشکلات نادیده گرفته شود پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت و نا امنی ها بیشتر از پیش گسترده خواهد شد.

رسیدگی به دوسیه های زندانیان بیگناهی که به فراموشی سپرده شده اند، فراهم نمودن زمینه بورسیه های خارجی به جوانان واجد شرایط و قانونی ساختن هزاران عراده موتر بدون اسناد، اعمار بندهای برق و جاده ها از دیگر خواسته های مردم ولایت خوست از رییس اجرایی بود.

در همین حال رییس اجرایی حکومت، انجام خدمات لازم به مردم، تلاش برای رفاه و بهبود زندگی مردم و کاهش چالش ها را از مسئولیت های حکومت وحدت ملی به ویژه ریاست اجرایی حکومت افغانستان دانست که با در نظرداشت عدالت و اولویت انجام خواهد شد.

رییس اجرایی با بیان اینکه سپردن کار به اهل کار دستور الهی است تاکید نمود که با تمام توان در این راستا تلاش خواهد نمود تا هم رضایت خداوند را کسب و هم خدمتی به مردم نموده باشد.

دکتر عبدالله تاکید کرد که به خاطر عملی ساختن خواسته های قانونی و مشروع بزرگان ولایت خوست تا آخر در کنار آنان خواهد بود زیرا حکومتی موفق خواهد بود که رضایت و حمایت مردمش را با خود داشته باشد.

Author

About Author