شماری از اعضای مجلس متهم به اعتیاد شدند

96644335a50b7754589076e9e017caa1_XLیکتن از نماینده گان مجلس، شماری از اعضای مجلس نماینده گان را به اعتیاد به نوعی تابلت اعتیادآور، متهم کرد؛ اما وزیر صحت عامه می گوید که این تابلیت ها برای بالای بردن علاقه جنسی استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همایون ځواک، نماینده مردم خوست در نشست عمومی امروز (دوشنبه ۲۷میزان) اظهار داشت که شماری از اعضای مجلس نماینده گان از تابلیت های ایکس استفاده می کنند که این مواد اعتیادآور است.

به گفته وی، کسانی که از این تابلیت ها استفاده می کنند، گمان می برند که این تابلیت ها برای سلامتی آنها مفید است؛ اما بی خبر از این هستند که به این تابلیت ها معتاد می شوند.

وی باورمند است که اعتیاد به این تابلیت ها، کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نیست و دولت باید باید جلوی ورود این تابلیت ها را به صورت جدی بگیرد.

این گفته ها با واکنش شماری از اعضای مجلس نیز روبرو شد؛ و نماینده گان خواهان آن شدند که همایون ځواک، نباید به آنها توهین کند و نام آن عده را به صورت واضح بگیرد.

در واکنش به این گفته های نماینده گان، همایون ځواک گفت :«وکلا و وزرای کشور ملایک نیستند و ممکن است که استفاده کنند، این تابلیت ها برای آن خورده می شود که به استفاده کننده آرامش می دهد؛ اما فرد برای بارها تقاضا به این تابلیت را عادت می کند.»

در عین حال، فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه که در نشست استجواب مجلس حضور داشت، اظهار داشت که شماری از تابلیت ها که تابلیت K نمونه هایی از آن است که نماینده مردم خوست یادآور شد، انسان را خوش می سازد؛ انرژی را زیاد می کند و علاقه جنسی را بالا می برد.

به گفته وی، قیمت این تابلیت ها بالا بوده و افراد عادی قادر به خریداری آن نیستند و از سوی دیگر، وزارت صحت عامه ورود این تابلیت ها را غیرقانونی دانسته و با ورود آن نیز به شکل جدی مبارزه می کند.

تابلیت K از جمله تابلیت های مورد استفاده در شماری از کشورها است که بر اساس تحقیقات انجام شده، عواقب ناگواری به همراه داشته و در مواقعی منجر به مرگ ناگهانی نیز می شود.

Author

About Author