شمارهای ناشناس جدید، مزاحم پولی مشتریان شبکه های مخابراتی

در روزهای اخیر و بعد از راه اندازی کمپاین «#اتراکجاست؟» از سوی جوانان افغانستان در صفحات اجتماعی، شماره های جدید با کود نمبرهای متفاوت و عجیب از شبکه های مختلف مخابراتی برای مشترکین مزاحمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در روزهای اخیر به ویژه بعد از سال نو شمسی، شماره هایی با کودهای ۶۶۷+، ۶۶۶+، ۵۹۷+، ۵۹۰+ و ۱۱+ به مشتریان شبکه های مخابراتی یا زنگ می زنند یا هم «تماس بی پاسخ» ثبت می کند.

شماری از مشترکین شبکه های مخابراتی می گویند که در صورت جواب دادن به این شماره ها و یا تماس در بدل تماس بی پاسخ، مبلغ هنگفتی از حساب پولی شان کم می شود.

حشمت در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که این شماره ها بیشتر از طرف شب فعال می شوند و در صورت پاسخ دادن به تماس و یا هم زنگ دوباره، مبلغ ۲۰ تا ۵۰ افغانی از پولش کم می شود.

وی اظهار داشت: «این کار بعد از سال جدید راه اندازی شده و احتمال می رود که حربه ای از سوی شبکه های مخابراتی برای دزدی های بی پایانشان باشد».

به گفته وی، این شماره ها با تمام سیم کارت های مخابراتی به ویژه سیم کارت های شبکه «افغان بیسیم» به تماس شده و یا تماس بی پاسخ دارند.

این روند بعد از جدی شدن کمپاین «#اترکجاست؟» در صفحات اجتماعی، فعال شده و شماری از کاربران صفحات اجتماعی نیز می گویند شبکه های مخابراتی برای تقابل با افشای دزدی های سابقشان، حالا به دنبال دزدی پول از راه های دیگر هستند.

در این رابطه با شماری از شبکه های مخابراتی تماس گرفته شد؛ اما آنها حاضر به گفتگو در این رابطه نشدند.

این در حالی است که کاربران صفحات اجتماعی کمپاین «#اتراکجاست؟» را در یک طوفان توئیتری در صفحه اجتماعی «توئیتر» آغاز کرده اند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *