«شفق» پیش می رود

Sediq-Sediqqiوزارت امور داخله از گسترش و پیش روی عملیات گسترده «شفق» در شمار زیادی از ولایت های کشور خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در کنفرانس خبری امروز (۱۷حمل) در کابل اظهار داشت که این عملیات به هدف نابودی هراس افگنان راه اندازی شده است.

وی گفت که عملیات شفق در تمام مناطقی که تحرکی از سوی دشمن دیده شود راه اندازی می شود؛ اما تمرکز بیشتر آن بالای ولایت های بدخشان، کندز، سرپل، فاریاب، ارزگان، کنر، فراه، بادغیس، غزنی، ننگرهار و هلمند است.

صدیقی اظهار داشت که این عملیات به هدف از بردن سیستم سوق و اداره مخالفان و پناهگاه های آنان، از بین بردن افراد کلیدی و استفاده ظرفیت های نیروهای ویژه پولیس و اردو راه اندازی شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله با بیان این که از ابتدای عملیات شفق تا حال، ۵۷ عملیات در ولایت های مختلف انجام شده افزود که در نتیجه آن، بیش از ۱۰۰ شورشی و هراس افگن کشته، ۱۴ تن مجروح و ۱۲ تن دیگر نیز بازداشت شده است.

بر اساس اظهارات منبع، در جریان این عملیات ۳۵ حلقه ماین کشف و خنثی شده و مقداری سلاح و مهمات نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در عین حال، سخنگوی وزارت امور داخله با ابراز نگرانی از افزایش حملات هراس افگنی در سال گذشته تصریح کرد که همچنان تروریزم در آن سوی مرز از بین نرفته و تمویل و تجهیز می شود.

صدیقی در مورد همکاری مشترک برای مبارزه با تروریزم گفت :«انتظار کمک از ناتو هنوز هم وجود دارد و توقع ادامه همکاری را داریم تا با مشارکت دوامدار به مانند گذشته به نیروهای امنیتی کمک شود.»

به گفته وی، در هر زمینه که نیاز به کمک ناتو باشد، این مورد با آنها در میان گذاشته می شود؛ هرچند که برای مبارزه با تروریزم به تجهیزات بیشتر نیاز است.

منبع در مورد نگرانی گسترش گروه تروریستی داعش در ولایت های غزنی و زابل گفت که واحدهای جمع آوری اطلاعات در حال بررسی موضوع هستند؛ اما گروه تروریستی داعش در فعالیت خود به مانند ننگرهار ناکام شده و شکست می خورد.

صدیقی همچنین به برنامه های اساسی وزارت امور داخله برای کاهش جرایم جنایی و سازمان یافته در پایتخت اشاره کرده و گفت که بعد از فرمان اخیر به آمران حوزه های امنیتی، وظیفه ۱۲ تن به حالت تعلیق درآمده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت

گفتنی است که هفته گذشته وزارت امور داخله با صدور حکمی خطاب به آمران و موظفین پولیس در شهر کابل هشدار داده بود که در صورت انجام هرنوع جرایم جنایی، سازمان یافته و یا اختطاف، آمر حوزه مربوطه از کار برکنار شده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

Author

About Author