شعار انتخاباتی قطب الدین، گلبدین هنوز هم رهبر ماست

در تازه ترین آرایش انتخاباتی برای ثبت نام کاندیدان قطب الدین هلال  با شعار گلبدین  هنوز رهبر من است به دفتر ثبت نام مراجعه کرده است ورسما برای احراز مقام ریاست جمهوری در انتخایات سال پیش رو ثبت نام کرده است .

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هلال، قبل از ظهر امروز در دفتر کمیسیون مستقل انتخابات، رسماً به حیث نامزد انتخابات ریاست جمهورى ١۶ حمل سال ١٣٩٣ ثبت نام کرد.

عنایت الله عنایت معاون اول و محمد على نبى زاده» معاون دوم آقاى هلال  است.

قطب الدین هلال، پس از ثبت نام کردن، به رسانه ها گفت که نامزد مستقل ریاست جمهورى بوده و  نامزدى اش به معناى پیوستن به دولت نیست و هنوزهم حکمتیار را به حیث زعیم و رهبر خود مى شناسد.

وى در پاسخ به اینکه آیا به مشورت حکمتیار نامزد شده است؟ افزود که دسترسى براى مشورت کردن با وى پیدا نشد؛ اما دراین رابطه توضیح بیشتر نداد.

هلال در مورد اینکه اگر در انتخابات پیروز شود در مورد سند امنیتى چه اقدامى خواهد کرد؟ گفت: تا حال ما از جزئیات این سند خبر نداریم، باید اول سند مطالعه شود و اگر مصالح ملى در آن نهفته باشد، خوب؛ در غیر آن قابل قبول نیست.

قطب الدین هلال، عضو مهم هیئت حزب اسلامى حکمتیار بود که سال گذشته با حکومت در کابل مذاکره نموده؛ اما این مذاکرات بعد از موضوع سند امنیتى بین حکومت افغانستان و امریکا، متوقف گردید.

وى در صورت پیروزشدن در انتخابات، اهداف مهم خود را تلاش و مذاکرات مخلصانه براى تامین صلح، وحدت ملى، از بین بردن فقر و توجه به تعلیم و تربیه برشمرد و علاوه کرد که روابط را در روحیۀ احترام متقابل با کشورهاى همسایه و جامعۀ جهانى، توسعه خواهند داد.

این درحالى است که حزب اسلامى به چند شاخه تقسیم شده است. حزب اسلامى به رهبرى گلبدین حکمتیار علیه دولت و نیروهاى خارجى مبارزۀ مسلحانه مى کند؛ اما شاخۀ دیگر حزب به رهبرى عبدالهادى ارغندیوال با حکومت یکجا شده است.

گروه سومى حزب اسلامى به ریاست وحیدالله سباوون نیز در کابل فعالیت دارد.

قطب الدین هلال، هفتۀ گذشته درمصاحبه با تلویزیون کابل نیوز گفته بود که خود را از طرف حزب اسلامى و اکثریت خاموش افغان ها، به ریاست جمهورى نامزد می کند و آنها از وى حمایت می نمایند.

به گفتۀ وى، تنها یک حزب اسلامى در افغانستان وجود دارد که رهبر آن انجنیر حکمتیار است؛ اما وى نگفته که حکمتیار از وى حمایت میکند یا خیر؟

قبل از این، دکتر عبدالله رییس ائتلاف ملى، عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامى، بسم الله شیر رییس حزب وفاق ملى، فضل کریم نجیمی و حشمت غنى احمدزى برادر دکتراشرف غنى احمدزى نیز به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

برنامه ثبت نامزدان انتخابات، ٢۵ سنبله آغاز گردید و قرار است تا ١۴ میزان ادامه یابد و فهرست نهایی نامزدان، در ٢۵ عقرب اعلام شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *