شروط فلسطین برای امضای موافقتنامه آتش بس با اسرائیل

یک عضو ارشد جنبش حماس در فلسطین، اعلام کرد رژیم اسرائیل باید شروط جدید حماس را برای امضای توافقنامه آتش بس جدید بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مشیر المصری”، عضو ارشد جنبش حماس روز دوشنبه اعلام کرد امضای توافقنامه آتش بس با رژیم اسرائیل در گرو توقف حمله به باریکه غزه، آزادی اسیران فلسطینی از بند این رژیم و لغو محاصره باریکه غزه است.

المصری اظهار کرد : تا زمانی که مقامات رژیم اسرائیل با مطالبات طرف فلسطینی موافقت نکنند، آتش بس معنایی نخواهد داشت.

این عضو ارشد جنبش حماس تصریح کرد : مقاومت ، مقاومتی مشروع و قانونی در میدان دفاع از ملت فلسطین با همه ابزار و وسائل موجود است.

المصری همچنین تاکید کرد: جنبش حماس برای درگیری طولانی با رژیم اسرائیل آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مصر طرحی را برای آتش بس فوری در باره غزه ارائه میکند، این طرح در چارچوب تماس هایی است که مقامات مصری با طرف های فلسطینی و رژیم اسرائیل برقرار کرده اند.

بر اساس این گزارش ، طرح مصر خواهان برقراری فوری آتش بس است، زیرا افزایش تنش و خشونت به سود هیچ یک از دو طرف رژیم اسرائیل و فلسطینی نیست.

بر اساس طرح مصر، رژیم اسرائیل همه اقدام های خصمانه خود ضد باریکه نوار غزه را متوقف می کند و به غزه حمله زمینی نخواهد کرد و درمقابل، همه گروه های فلسطینی نیز به پرتاب موشک به سمت سرزمین اشغالی پایان می دهند.

مصر پیشنهاد کرده است آتش بس بین رژیم اسرائیل و فلسطین، ساعت شش صبح سه شنبه به وقت گرینویچ آغاز و با مذاکراتی درباره تسهیل ارسال کالاها به باریکه غزه دنبال شود.

همچنان کابینه رژیم اسرائیل امروز سه شنبه طرح مصر برای برقراری آتش بس در باریکه غزه را بررسی خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *