شدت حملات هوایی سربازان امریکایی در هلمند

امریکایی هاوزارت دفاع امریکا در پی گسترش ناامنی ها، کشته و زخمی شدن سه سرباز امریکایی در ولایت هلمند اعلام کرد که سربازان این کشور به حملات هوایی خود در ولایت هلمند شدت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مایکل لاهورن”، سخنگوی ارتش امریکا گفته است که تاکنون جنگنده های امریکایی ۱۲ حمله را بر مواضع تروریستان در هلمند به ویژه در ولسوالی‌های سنگین و مارجه انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون افزوده است که کشته شدن یک سرباز امریکایی و زخمی شدن دو تن دیگر سبب شد تا رهبری ارتش امریکا تصمیم به این حملات بگیرند.

او تاکید کرده است که نیروهای ویژه‌ امریکا هنوز هم در میدان عملیات حضور دارند و به پشتیبانی‌شان از نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی‌های مارجه و سنگین هلمند ادامه خواهند داد.

در همین حال مقامات محلی هلمند در جنوب کشور می گویند مسیر۹ کیلومتری در منطقه “تریخ ناور” ولسوالی مارجه که ماه‌ها به این‌سو توسط تروریستان مسدود شده بود، روز گذشته توسط نیروهای امنیتی کشور باز شد.

گفتنی است بسیاری از ساحات ولسوالی مارجه طی سه روز گذشته از وجود تروریستان پاکسازی شده و دست کم ۶۰ تن از تروریستان در این ولسوالی کشته شده اند.

Author

About Author