شدت جنگ در ولسوالی کوهستان فاریاب؛ دسترسی مردم به آب و غذا قطع کرده است

در پی حمله طالبان مسلح که از روز جمعه (۸ جدی) بدین‌سو بالای لولاش مرکز ولسوالی کوهستان آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد، دسترسی باشنده گان ساحه جنگ به آب و غذا قطع شده و برای افراد ملکی نیز تلفات وارد گردیده است.
ناصرخان فرمانده پولیس ولسوالی کوهستان در تماس تلیفونی به خبرگزاری خاورمیانه که ساعت ۲ بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۱۰ جدی) داشت می گوید، با گذشت هر ساعت شدت حملات طالبان مسلح در حال افزایش است.
به گفته او طالبان مسلح در قریه های قضات، سنجتک و لوشی در خانه های مردم جابجا شده اند.
فرمانده پولیس این ولسوالی می گوید، شدت درگیری باعث گردیده است که دسترسی مردم به آب و غذا قطع گردد.
همچنان او گفت که در مدت ۳ روز که جنگ ادامه دارد، ۲ فرد ملکی کشته و دست کم ۵ تن دیگر مجروح شده اند و همچنان شماری از خانه های مسکونی ویران گردیده است.
وی علاوه کرد با وجود آنکه مقام ها از اعزام نیروهای تازه نفس و هواپیماهای جنگی به این ولسوالی وعده کرده اند تا کنون نه نیروی فرستاده شده و نه هم و هواپیمای جنگی غرض سرکوب طالبان مسلح اعزام شده است.
صبغت الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه نیز از وضعیت امنیتی ولسوالی کوهستان به شدت نگرانی می کند.
معاون شورای ولایتی فاریاب می گوید، نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی با کمبود تجهیزات نظامی و روبرو اند در میان “مرگ و زندگی” به سر می برند.
به گفته او از شش ماه بدینسو راه رفت و آمد زمینی به روی وسایط مسدود است.
اما دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس فاریاب این نگرانی ها رد می کند و می گوید، شب گذشته مواضع طالبان مسلح آماج حملات هوایی قرار گرفته و تلفاتی نیز به این گروه وارد گردیده است.
تلاش کردیم در این باره با فرمانده پولیس فاریاب صحبت نماییم، حاضر به گفتگو نگردید.
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *