شخصیت پاکستانی: آموزه های امام خمینی(ره)، راه برون رفت از مصائب جهان اسلام است

Imam Khomeini r.w.aدبیرکل حزب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان با ابراز نگرانی از مصائبی که جهان اسلام امروز با آن مواجه است، آموزه ها و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران را راه برون رفت از این مصائب و مشکلات دانست.

 علامه ‘راجا ناصر عباس جعفری’ که این روزها در اعتراض به کشتار شیعیان در پاکستان، دست به اعتصاب غذا و تحصن در شهر اسلام آباد زده است ضمن عرض تسلیت در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی گفت:

۱-  کارنامه تاریخی و درخشان رهبر کبیر ایران در مسیر مبارزه علیه قدرت های استکباری، مقاومت در برابر حکومت ظالم وقت و دفاع از آرمان های مردم ایران به ویژه حمایت از حقوق ملت های مظلوم جهان از جمله ملت مظلوم فلسطین، هیچ گاه فراموش نخواهد شد و با سپری شدن زمان، یاد و خاطره امام راحل در دل ملت های آزاده جهان جاویدان می ماند.

علامه جعفری گفت: امام خمینی (ره) هویت اصیل اسلامی و خودباوری را به مسلمانان جهان بازگرداند و جهان اسلام را از خواب غفلت بیدار کرد.

وی تاکید کرد: امروز اگر مردم فلسطین تنها نیستند و عالم اسلام برای مقاومت در برابر تجاوز رژیم نامشروع اسرائیل خود را در کنار ملت مظلوم فلسطین قرار داده اند، این دستاورد بزرگ مرهون تلاش های امام راحل برای زنده ماندن مبارزات مردم فلسطین علیه اشغالگری و تاکید ایشان برای دفاع از حقوق ملت های مظلوم جهان از جمله مردم بی دفاع فلسطین است.

این شخصیت مذهبی پاکستان گفت: زمانی که قدرت های استکباری با استفاده از دسیسه های شیطانی خود بذر نفاق میان فرق مذهبی می افکنند و به دنبال تفرقه میان امت اسلامی بودند، امام خمینی (ره) پرچم وحدت را بین مسلمانان برافراشت و همواره تاکید داشت که تنها راه برای دفع توطئه های شیطانی استکبار، اتحاد و یکپارچگی میان اقوام و ملت های اسلامی است.

وی تاکید کرد: با وجود گذشت چندین سال از رحلت امام خمینی(ره)، بیانات، فتوا ها، رهنمودها، آموزه ها و اقدامات عملی و ارزشمند امام راحل (ره) حتی امروز هم راهگشا است و اگر بدرستی مورد توجه جوامع و رهبران اسلامی جهان قرار گیرد، راه برون رفت از مصائبی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، فراهم خواهد شد.

علامه راجا ناصر عباس جعفری با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از کشورهای اسلامی برای دفاع از حقوق ملت های اسلامی و توجه نداشتن به ضرورت حفظ وحدت در جهان، به انتقاد از برخی حاکمان کشورهای جهان اسلام و همراهی آنان با توطئه های قدرت های استکباری و رژیم های نامشروع پرداخت و گفت: امروز عربستان بیشترین نقش منفی را در تخریب چهره رحمانی و صلح دوست اسلام دارد و اقدامات حکام سعودی، خواسته یا ناخواسته، در راستای ضرر رساندن به دین مبین اسلام است.

Author

About Author