شاهراه کابل – مزار شریف همچنان مسدود است

received_623426224497762شاهراه کابل – مزار شریف در شمال افغانستان که از ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه در پی اعتراض صدها باشنده ولایت بغلان بر روی ترافیک مسدود شده بود، هنوز هم مسدود است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با بسته شدن این شاهراه هزاران مسافر در دو طرف نقطه مسدود شده شاهراه گیرمانده اند.

در میان مسافران که زنان و کودکان نیز شامل هستند با ابراز نارضایتی از بسته شدن این شاهراه می گویند، چندین ساعت است که آنان در ولسوالی خنجان متوقف شده اند و در زیر آفتاب سوزان به سر می برند.

آنان از حکومت می خواهند که هرچه زود تر با رسیده گی به خواست های معترضان این شاهراه را که وصل کننده ۹ ولایت به مرکز افغانستان است بر روی ترافیک باز نمایند.

از سوی هم صدها واسطه نقلیه که اکثر شان اموال تجارتی به مرکز کشور و لایت های شمالی و شمالشرقی افغانستان انتقال می دهند متوقف هستند.

معترضان بغلانی که این شاهراه را در ولسوالی خنجان مسدود کرده اند هشدار می دهند تا زمانیکه خواست های آنان از جانب حکومت پذیرفته نشود این شاهراه را باز نخواهند کرد.

محمد اعظم یکتن از معترضین گفت: بیش از دو صد پرسونل امنیتی که اکثر آنان باشنده گان بغلان هستند از چندین روز بدینسو در محاصر طالبان مسلح به سر می برند که در جریان درگیری ها تعدادی از این افراد کشته و زخمی شده اند .

آنان از حکومت میخواهند که هرچه زودتر در رهایی سربازان محاصره شده اقدام نمایند.

محمود حقمل سخنگوی والی بغلان گفت: خواست های معترضان به مرکز کشور ارسال شده است و از مقام های بالایی خواستار رسیده گی به خواست های این معترضان شده اند.

اما او نگفت که چه زمانی این مشکل خواهد شد.

Author

About Author