شاهراه سالنگ موقتاً به روی موترهای تیلری مسدود شد

به دلیل برفباری شدید در شاهراه سالنگ، این شاهراه به روی موترهای تیلری مسدود شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برفباری از روز گذشته تا بامداد امروز (۲۰قوس) در سالنگ ها جریان داشته و کارمندان حفظ و مراقبت سالنگ ها پاککاری را آغاز کرده اند.

مسوولان حفظ و مراقبت سالنگها می گویند که «اکنون شمال سالنگ نیمه ابری و جنوب سالنگ هوا پاک و قسماً وزش باد جریان داشته، وسایط تیلری متوقف سایر وسایط میتوانند با زنجیر (چین) از این مسیر تردد نمایند.»

به گفته منبع، ریگ و نمک پاشی جهت مساعد شدن عبور وسایط تیلری در هردو طرف سالنگ ها عملاً جریان و در طول روز به این وسایط نیز به صورت نوبت اجازه حرکت داده خواهد شد.

سرعت مجاز، وزن مجاز و ارتفاع مجاز، وسایل و تجهیزات زمستانی به ویژه داشتن زنجیر (چین)، مجهز بودن وسایط شامل شاهراه از لحاظ تخنیکی و رعایت جدی مقررات، رهنمایی موظفین و اجتناب از سبقت جویی و توقف در داخل تونل و گالری ها از جمله مواردی است که ریاست حفظ و مراقبت سالنگها برای عبور کنندگان از این مسیر توصیه کرده اند.

بر اساس معلومات منبع، در حال حاضر ساحه دید در سالنگ ۱۰ کیلومتر، سرعت باد ۴ متر در فی ثانیه، رطوبت ۹۲درصد، سردی هوا ۱۲- درجه سانتیگراد، یخک در فرش جاده؛ حدود ۱۰ کیلومتر، ضخامت طبقه برف؛ ۱۶ سانتیمتر و احتمال ریزش برف در ٢۴ ساعت آینده نیز۲۰درصد تخمین شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *