شانزدهمین روز خونین در غزه، آمار شهدا به ۵۸۳ تن رسید

در نخستین ساعات امروز (سه‌شنبه) که شانزدهمین روز تجاوز ارتش صهیونیستی علیه غزه است، شش فلسطینی در جریان حملات و بمباران‌های اسرائیل به شهادت رسیده و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های فلسطینی اعلام کردند که در حملات بامداد امروزسه شنبه(۳۱ سرطان) “عبد الله بحیصی” در دیر البلح، محمد نصر هارون در النصیرات، محمود ابو صبحه در خان یونس، وائل حرب در شهر رفح، حسن بکر در غرب غزه و مصعب سلامه در خان یونس به شهادت رسیدند.

وزارت صحت عامه فلسطین گفته است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه مسجد را در مناطق مختلفی از نوار غزه هدف قرار داده که بر اثر آن این مساجد کاملا تخریب شدند اما در جریان این حملات کسی به شهادت نرسید.

شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی با چند موشک مسجد شهدای الاقصی در مرکز شهر غزه را هدف قرار داده که بر اثر آن این مسجد کاملا تخریب شد و خانه‌های اطراف آن نیز به شدت آسیب دیدند.

هدف دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد الفاروغ در شهر رفح در جنوب نوار غزه بود اما شاهدان عینی اعلام نکردند که بر اثر این حمله کسی به شهادت رسیده باشد.

جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همچنین مسجد الابرار در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده که در پی این حمله این مسجد کاملا تخریب شد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی نیز اعلام کرد که اسرائیل خیابان‌های منتهی به مجتمعات مسکونی نزدیک به غزه را بسته است.

این شبکه از آماده‌ باش امنیتی در منطقه خوفا به منظور ممانعت از ورود مبارزان فلسطینی به این مناطق خبرداد.

از آغار حملات اسرائیل در نوار غزه تاکنون ۵۸۳ تن شهید و ۳۶۴۰ تن مجروح شد‌ه‌اند، علاوه بر این، خسار‌ت‌های زیادی نیز به منازل فلسطینیان وارد آمده و بیش از ۱۵ خانواده فلسطینی قربانی کشتارهای دسته جمعی شده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع خبری گزارش داد که در ادامه حملات نیروهای جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از ۱۰۰ فلسطینی تنها در روز دوشنبه به شهادت رسیدند.

گفته می شود که بیشتر جسدهای شهدا تکه تکه شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *