سی‌ان‌ان، روسیه را متهم به قدرت نمایی در سطح جهان کرد

شبکه سی ان ان با اشاره به تحرکات نظامی روسیه در بیرون از مرزهایش تاکید کرد این کشور به دنبال نشان دادن قدرت نظامی خود در سطح جهان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان، درباره افزایش مانورهای نظامی روسیه گفت: دوربین مادون قرمز بالگرد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در روز کریسمس یک کشتی جنگی روسیه را نزدیک آبهای سرزمینی انگلیس شناسایی کرد. این جدیدترین اتفاق از مجموعه اتفاقاتی است که از نظر دولت انگلیس افزایش موارد نزدیک شدن بیش از حد کشتی های جنگی روسیه به خطوط ساحلی انگلیس است. این بخشی از پیامهای مسکو به واشنگتن است که ارتش روسیه در سال ۲۰۱۸ نیرویی خواهد بود که باید روی آن حساب شود.

مایکل آلن مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا گفت:  فعالیت های نظامی روسیه در بخش دریایی و هوایی طوری است که می خواهد تحمل و صبر ما را محک بزند.

اکنون سوال این است که رئیس جمهور ترامپ تا چه حد ممکن است این رفتارهای روسیه را تحمل کند. البته او گامی غیرمنتظره را برداشته و اجازه داده است تا تسلیحات ضد تانک به اوکراین صادر شود تا با شورشیان تحت حمایت روسیه مقابله شود.

بن کاردین سناتور دموکرات آمریکا گفت: برای آمریکا مهم است که به روسیه بگوید از اوکراین برای دفاع از خودش حمایت می کند. البته این گام نیز خطرات خود را دارد.

مایکل آلن گفت: اگر پوتین به این نتیجه برسد که این اقدامی خصمانه و سیاست جدیدی از طرف آمریکا برای مقابله با روسیه است، روسیه همه چیز از جمله ماموران مخفی در اوکراین دارد که در اقدام متقابل تنش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و جنگ را در اوکراین تشدید کند.

ارتش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه خلبان آمریکا در سوریه خیلی تهاجمی برخورد کرده است به طوری که پنتاگون آشکارا این رفتار روسیه را نقض توافقی برای جلوگیری از هر گونه برخورد میان نیروهای دو طرف در سوریه اعلام کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *