سیگار: حملات انتحاری ۷۸ درصد افزایش یافته است

سیگار با نشر گزارشی امروز سه شنبه(۶ سنبله) از افزایش۳۵ درصدی قتل های هدفمند و افزایش ۷۸ درصدی حملات انتحاری در افغانستان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اداره بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که به اساس گزارش دبیر کل سازمان ملل قتل های هدفمند ۳۵ درصد و حملات انتیحاری ۷۸ درصد نظر به زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

در گزارش سیگار آمده است؛ طبق گزارش دبیرکل سازمان ملل در وایل ماه جون سال جاری، وضعیت امنیتی افغانستان همچنان نا پایدار است و سازمان ملل از ۱۵ فبروری سال جاری میلادی تا ۱۵ می، ۵ هزار و ۶۷۵ مورد حوادث امنیتی را در سراسر افغانستان ثبت کرده که نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته میلادی ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از سوی هم گزارش سیگار بیان می کند که حادثات امنیتی نسبت به سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است اما حملات انتحاری و قتل و ترور های هدفمند افزایش یافته است.

بر بنیاد این گزارش سیگار ۶۴ درصد حادثات امنیتی افغانستان را حملات مسلحانه تشکیل می دهد.

طبق گفته های رسانه ها قتل ها و ترور های هدفمند در این اواخر در افزایش چشم یافته است طوریکه در همین هفته جاری ۲ تن از کارمندان قوایی هوایی کشور و یک کاندید انتخابات پارلمانی در شهر کابل از سوی افراد نا شناس ترور شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *