سیگار؛ بیشترین پول کمک شده به افغانستان به دبی انتقال یافته است

سیگار یا اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان به تازگی مدعی شده که یک بخش بزرگ از کمک های مالی به افغانستان در حساب های بانکی دبی انتقال داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جان سپکو بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گفتگو با روزنامه تورانتو ستار گفته است که  یک بخش زیاد کمک های جامعه جهانی که برای بازسازی افغانستان داده شده بود به حساب های بانکی دبی انتقال یافته و یا هم صرف خرید خانه ها در ایالت وریجینیای آمریکا و شهر واکوور کانادا شده است.

بازرس ویژه‌ی آمریکا در امور افغانستان همچنان گفته که کشورش در زمان کم پول هنگفت را به افغانستان سرا زیر کرده که از ظرفیت اقتصادی افغانستان بیشتر بوده اما با آن هم هنوز مشکلات افغانستان پا برجاست و مردم این کشور با مشکلات جدی دست و پنجه میزنند، توانایی نیروی های امنیتی افغانستان سوال بر انگیز است، فساد اداری پا بر جاست و تولید و کشت مواد مخدر هنوز هم منبع تمویل گروه های تروریستی در این کشور محسوب می شود.

از سوی هم جان سپکو تصریح کرده که آمریکا با سرازیر کردن پول های هنگفت و بی حساب سبب افزایش مشکلات از جمله فساد اداری در افغانستان شده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *