«سیم خاردار» به مبارزه با تروریزم کمک نمی کند

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی در واکنش به اقدام اسلام آباد برای کشیدن سیم خاردار در مرز مشترک با افغانستان می گوید کشیدن سیم خاردار به مبارزه با تروریزم کمک نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، امروز (۷حمل) در نشست شورای وزیران نسبت به اقدام اخیر اسلام آباد واکنش نشان داد.

عبدالله اظهار داشت؛ تحرکاتی که برای مردم دو کشور تشویش خلق کرده و در راستای مسایل حساس دو کشور باشد، برای همکاری بین دو کشور کمک نمی کند.

وی تاکید کرد که کشورهای همسایه با درنظرداشت تهدید و فرصت های مشترک با روحیه همکاری از آماده گی حکومت کابل به عنوان فرصت استفاده کرده و راه حل اساسی برای مبارزه با تروریزم پیدا کنند.

رئیس اجرائیه از دولت های همسایه خواست تا رویکرد حکومت کابل را به حیث یک اصل بدانند و به خواست مردم افغانستان که رسیدن به صلح است، احترام بگذارند.

بر اساس اظهارات عبدالله،  تنها راه از میان برداشتن مشکلات موجود میان افغانستان و پاکستان، گفتگو دو جانبه است و این تحرکات مرزی سودمند نخواهد بود.

در حالی که بارها کابل به حمایت اسلام آباد از گروه های تروریستی و مخالفان مسلح حکومت افغانستان تاکید کرده است، رئیس اجرائیه نیز اظهار داشت که هر نوع حمایت مالی و تجهیزاتی از تروریستان یک تهدید برای امنیت منطقه و جهان است و توقع می رود که کشورهای منطقه در همکاری با افغانستان در مبارزه با این پدیده، گام های اساسی بردارند.

این اظهارات در حالی بیان می شوند که ارتش پاکستان، ساخت دیوار و کشیدن سیم خاردار در مرز با افغانستان را آغاز کرده و مناطق ناامن در اولویت آنان قرار گرفته و این اقدام ابتدا در منطقه «موهمند ایجنسی» به اجرا درخواهد آمد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *