سیره نبوی (ص) بهترین راهگشای انسانیت

شبیشاشتراک کنندگان در مراسم گرامیداشت از میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) تاکید کردند که سیرت و روش نبوی بزرگترین و عظیم ترین راهگشای انسانیت است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم باشکوه میلاد نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام جعفر صادق (ع) تحت نام «جشن فروع نبوت و امامت» به همکاری مرکز فرهنگی تبیان با حضور شمار زیادی از علما، روحانیون، مردان و زنان، امروز (۹جدی) در کابل برگزار شد.

مولوی امین گل عابد، استاد دانشگاه ضمن تاکید بر سرمشق قرار دادن سیرت نبی اکرم (ص) اظهار داشت که پیامبر اسلام بر اخوت اسلامی بین مردم تاکید فراوان داشت.

به گفته وی، در زمانی که دهشت، وحشت و جهل سراسر مردم را فراگرفته بود، حضرت محمد (ص) روشنایی، تمدن و زنده گی را به مردم هدیه داد و بر وحدت و برادری تاکید کرد.

عابد افزود که تولد پیامبر، پیام آور توحید، آزادی و برابری بود و به همین منظور سیرت نبوی باید سرمشق زنده گی امت اسلامی باشد.

در عین حال، سید جمال مبارز از علمای کشور در سخنانی اظهار داشت :«میلاد حضرت پیامبر (ص)، تولد عقلانیت، روشنی و آزادی در سرزمین سراپا جهل عربستان بود.»

وی با تاکید بر این که راه و روش زنده گی پیامبر، راهگشای مشکلات انسان است؛ افزود که با تولد خاتم النبیین (ص)، پرچم خداستیزی و توحید ستیزی به زمین افکنده شد و جای خود را به پرچم اسلام، خداپرستی و توحید داد.

مبارز اشاره کرده که دین اسلام بهترین تامین کننده حقوق بشر و حقوق زنان است و به آنها بهترین امتیازها را می دهد و همدیگرپذیری را تاکید کرده است.

گفتنی است که در ابتدای این مراسم، برنامه های متنوعی از جمله مداحی نیز انجام شد.

این در حالی است که همه ساله از میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به بهترین شکل ممکن و با انجام برنامه های متنوع در سراسر کشور تجلیل به عمل می آید.

Author

About Author