سید انور سادات: فاریاب گورستان طالبان مسلح می شود

2از آغاز حملات تهاجمی طالبان مسلح بالای پاسگاه های امنیتی در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب حدوداً ۸ روز می گذرد، به گفته مقام های محلی این ولایت طالبان مسلح با همهء امکانات و توان شان درین مدت تلاش کردند که ادارهء این ولسوالی را زیر کنترول خود بیاورند.

اما گفته می شود در طول این مدت، طالبان مسلح تلفات سنگینی را متقبل شده و به اهداف شان نزدیک نشده اند.

سید انور سادات والی فاریاب به اشاره به اینکه فاریاب گورستان طالبان مسلح می شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت: به زود ترین فرصت لانه های هراس افگنان ازین ولایت محو می گردد.

به گفته آقای سادات جنگ در ۱۲ کیلومتری مرکز ولسوالی گرزیوان ادامه دارد و هیچگونه احتمالاتی از سقوط این ولسوالی وجود ندارد.

والی فاریاب مدعی است که درین نبردها بیش از ۵۰ طالب مسلح کشته شده اند.

در حالیکه برخی از اعضای شورای ولایتی فاریاب از شکننده بودن وضعیت امنیتی درین ولسوالی نگرانی می کنند.

صبغت الله سیلاب نماینده مردم در شورای ولایتی فاریاب می گوید؛ که حملات طالبان به گونه گسترده از سه نقطه بر بالای پاسگاه های نیروهای خیزش مردمی و پولیس ملی آغاز شده است و به شدت ادامه دارد.

این عضوی شورای ولایتی از بی توجهی مسؤلان ارتش ملی در حصه فرستادن نیروی جنگی درین ولسوالی انتقاد می کند.

وی می گوید: بار به بار تقاضا کردیم، قوماندان لوأ حاضر نیست که آنجا کمک بفرستد و مناطقی که از دست رفته( به دست طالبان مسلح سقوط کرده) را دوباره تصفیه کند، تا نیروهای خیزش مردمی که در جنگ گیرمانده اند از زیر تهدید خلاص شوند.

اما مسؤلان ارتش ملی مستقر در میمنه می گویند: نیروهای کافی از پولیس ملی و خیزش مردمی در گرزیوان حضور دارند.

رضا رضایی سخنگوی لوای اول پیاده ارتش ملی به خبرگزاری خاورمیانه گفت: دو پاسگاه که در گرزیوان بدست طالبان مسلح سقوط کرده بود با تجدید قوا دوباره تحت تصرف نیروهای امنیتی افغان درآمده است.اما وی در مورد اینکه چه وقت نیروهای ارتش ملی درین ولسوالی حضور می یابند؟ چیزی نمی گوید.

به گفته این مقام ها اکثر مناطق ولسوالی گرزیوان توسط نیروهای خیزش مردمی کنترول می شود که درین نبردها بشمول یک فرمانده خیزش مردمی ۵ تن کشته شده اند.

سید آقا اندرابی فرمانده پولیس ولایت فاریاب که رهبری جنگ را درین ولسوالی به دوش دارد اطمینان می دهد که طالبان هیچگاهی توان سقوط این ولسوالی را ندارند.

این درحالیست که در چند روز پیش منطقه مهم آستانه بابا در عملیاتی که به رهبری معاون اول کشور آغاز گردیده از وجود طالبان مسلح پاکسازی شده و ده هاتن از اعضای این گروه با سلاح های دست داشته به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته و شماری هم اسیر شده اند.

Author

About Author