سیاف: هیچ کسی نمیتواند مجاهدین را به حاشیه براند

عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی افغانستان هشدار داده است که هیچ نیروی نمی تواند که مجاهدین افغانستان را از سیاست به حاشیه براند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، استاد سیاف روز یکشنبه (۲۴ حوت) در همایش یادبود از سیوششمین سالروز قیام ۲۴ حوت مردم هرات، در کنار مزار شهدای گمنام این ولایت در شهر هرات سخنرانی کرد.

آقای سیاف گفت: فعالیت گروه‌های هراس‌افگن و جنگجویان وابسته به داعش جفا به انسانیت و دین اسلام است و هیچ نیروی نمی‌تواند مجاهدین را به حاشیه براند.

وی با اشاره به سران مجاهدین و مردم افغانستان گفت: شما مطمئن باشید که کسی شما را به حاشیه رانده نمی‌تواند و در مجموع ملت افغانستان مجاهد هستند و هیچ کسی روی این ملت چلیپا کشیده نمی‌تواند.

این رهبر جهادی با اشاره به ربودن ۳۱ مسافر هزاره از جاده عمومی قندهار- کابل از افراد نقابدار وابسته به گروه داعش، فعالیت هراسافگنان و آدمربایان را در کشور صدمهی بزرگی به دین اسلام و انسانیت دانست و گفت این گروهها در تلاش بدنام ساختن اسلام هستند.

وی هشدار داد که که مجاهدین و مردم افغانستان در برابر گروه‌هایی چون گروه تروریستی داعش خواهند ایستاد.

همچنین محمد اسماعیل وزیر پیشین انرژی وآب و یکی از رهبران جهادی، قیام ۲۴ حوت سال ۱۳۵۷ مردم هرات را سرآغاز مبارزه ملی برای درهم شکستن شوروی سابق خواند و تاکید کرد که مجاهدین پس از مبارزه‌های پی در پی و دادن قربانی‌های بی‌شمار آزادی را در افغانستان به ارمغان آوردند.

آقای اسماعیل خان افزود: شما ملت مجاهد بودید که به حیث یک اقلیت یک اکثریت را که ۳۰۰ هزار نیروی نظامی داشت را شکست دادید و کسانی که در خواب بودند، آنان را بیدار نمودید و یک تحول بزرگ را در منطقه و جهان به وجود آوردید.

Author

About Author