سیاست خارجی امریکا فاجعه آمیز است

جیم دین، سردبیر نشریه “وترنز تودی” گفته است، سیاست خارجی فعلی امریکا را نمی‌توان یک “استثناگرایی امریکایی” بلکه باید آن را “فاجعه‌ آمیز” توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنابر نتایج آخرین نظرسنجی نیویورک تایمز و شبکه خبری سی بی اس که قبل از سخنرانی اوباما در سازمان ملل انجام شده است، حدود نیمی از امریکایی‌ها از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قبال ایران و سوریه ناراضی هستند.

جیم دین روز چهارشنبه ( ۳ میزان) گفته است، که سیاست چماق و هویج، اگر آن‌چه را که ما میخواهیم انجام دهید به شما این را میدهیم اما گر آن‌چه را که می‌خواهیم انجام ندهید به شما حمله نظامی می‌کنیم، ما واقعا این را استثناگرایی امریکایی نمی‌دانیم و آن را یک سیاست فاجعه آمیز تلقی می‌کنیم.

جین دین، همچنین از پیشنهاد ایران برای برگزاری مذاکرات دیپلماتیک با هدف حل و فصل مناقشه غرب با برنامه انرژی هسته ای‌اش تجلیل کرد و افزود، رویکرد ایران هیچ گزینه‌ای را پیش روی واشنگتن به جز دیپلماسی قرار نمی‌دهد.

دین افزود : ایران با دیپلماسی فوق العاده‌ای که به کار گرفته، واقعا به نوعی غرب و امریکا را گیر انداخته است به طوری که آن‌ها هیچ گزینه‌ای به جز پیروی از راه حل دیپلماتیک پیش رو ندارند.

این تحلیلگر سیاسی همچنین درباره سیاست خارجی امریکا در قبال سوریه گفت: اوباما هنوز این سیاست دیوانه وار را در مقابل سازمان ملل پیش گرفته که می‌گوید ما خواهان از سرگیری دیپلماسی با ایران هستیم، در قبال سوریه نیز خواهان دیپلماسی هستیم اما درعین حال با توسل به گزینه نظامی اسلحه را به سمت سر آن‌ها نشانه می‌گیریم.

حدود ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیویورک تایمز و شبکه خبری سی بی اس نیز گفتند که واشنگتن در زمینه درگیری در سوریه هیچ مسئولیتی ندارد .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *