سکوت حکام عرب در تخریب مسجد الاقصی

463ghobatosakhreh_by_asr_تلاش ها برای نابودی مسجد الاقصی هیچگاه متوقف نشده و نخواهد شد رویارویی های کنونی در سرزمین فلسطین مهم ترین گواه این مدعاست که هر روز بر وخامت اوضاع می افزاید.

زمان زیادی است اعراب و بخصوص عربستان سعودی که داعیه رهبری مسلمانان جهان را دارد در خصوص مسئله فلسطین سکوت اختیار کرده اند همین چند روز اخیر بود که عربستان و اذنابش بخاطر مسئله مشکوک آتش سوزی در درون سفارت سعودی جنگ روانی وسیعی علیه ایران به راه انداختند که البته قرار هم نیست درباره این اقدام مشکوک که خلاف موازین اسلام هست صحبتی بکنیم ، اما بسیار جای تعجب است که این مدعیان به اصطلاح مسلمان چرا در خصوص قبله اول مسلمین که سالهاست در چنگال صهیونیست ها است اینگونه سینه چاک نمی کنند و کورکورانه و فقط به خاطر خوش خدمتی و چشم داشت مالی از حکام وهابی تبعیت می کنند و روابط شان را با جمهوری اسلامی ایران قطع می کنند؟! کشورهایی که نه از لحاظ جمعیت ، فرهنگ ، وسعت سرزمینی و حتی از لحاظ دمکراسی به گردپای جمهوری اسلامی ایران هم نمیرسند .

اطاله کلام نشود … قرار است به این موضوع بپردازیم که براستی چرا حامیان عربستان سعودی در برابر اقدامات صهیونیست ها سکوت کرده اند؟! آیا کشورهایی مانند امارات ، قطر ، سومالی ، کویت ، سودان ، جیبوتی و چندکشور دیگر که از گفتن نام ” کشور” به آنها تردید دارم آیا این مدعیان مسلمان نباید از قبله اول مسلمانان در فلسطینی که بیش از ۶۰ سال است در اشغال است دفاع کنند و یا حتی اعتراض نمایند ؟!

البته مقامات سرسپرده این کشورها نمی خواهند که خود را مقابل رژیم اشغالگر قدس و آمریکا ببینند چون منافع شومشان را در خطر می بینند و حتی تلاشهای ذلیلانه ای هم از طرف رژیم سعودی و برخی دیگر از این کشورها در حال انجام است که طی ۲ سال آینده در ریاض سفارتخانه این رژیم کودک کش را راه اندازی نمایند .

در چند سال گذشته حجم گسترده حملات و توطئه ها از جمله آتش زدن مسجد الاقصی ، حفر تونل و آلوده کردن ساحت این مسجد توسط شارون در سال ۲۰۰۰ علیه این مکان مقدس با هدف خالی کردن این شهر از ساکنان اصلی آن موجب می گردد تا کم کم این شهر به طور کامل و با اعمال زور و قدرت تحت سلطه اشغالگران قرار گیرد. در شهری که دیگر هیچ ساختمان و قبرستانی در امان نیست و صهیونیست ها با سرعت هر چه تمام تر پیوسته در جهت یهودی سازی این شهر تلاش می کنند.

جالب اینجاست که این گونه اقدامات بدون هیچ اقدام متقابل یا واکنشی از سوی بسیاری از کشورهای عربی صورت می گیرد و تمامی مسئولان با گرایش های متفاوت خود در سکوت مرگباری فرو رفته اند و آنرا نادیده می گیرند. این امور گویی دیگر مورد توجه این کشورها نیست و در مرحله حساس کنونی جای هیچ گونه شکی باقی نمانده که سلاطین و مقامات خودفروخته در مقابل یاوه گویی ها و قلدرمآبی های رژیم صهیونیستی کوتاه آمده اند گویی با دستان خویش قدس و مسجد الاقصی را به این رژیم تقدیم کرده اند.

به نظر میرسد راه مقابله با رژیم سفاک صهیونیستی و رژیم های مرتجع عربی مانند وهابیت سعودی ، مقاومت و ایستادگی دلیرمردانی چون شهید نمر است که با روشنگری و بصیرت خود نشان داد که تنها راه مقابله با اینگونه حکام افشای نقش خطرناک این ظالمان در جوامع اسلامی است .

Author

About Author