سوریه طرح پیشنهادی روسیه را پذیرفت

سوریه اعلام کرد آماده است تا طرح پیشنهادی روسیه را مبنی بر قرار دادن زرادخانه سلاح‌‎های شیمیایی خود تحت کنترل جامعه جهانی، عملی کند، تصمیمی که به تلاش امریکا جهت حمله نظامی به دمشق، ضربه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک روز بعد از ارائه این پیشنهاد از سوی کرملین در نشست بین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و ولید المعلم، همتای سوری وی، المعلم این موضوع را اعلام کرد.

وی گفت: ما بدنبال پیوستن به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی هستیم، ما آماده‌ایم تا تعهدات خود در ارتباط با این کنوانسیون را از جمله ارائه اطلاعات کامل در مورد این تسلیحات، رعایت کنیم.

وزیر خارجه سوریه افزود: ما آماده‌ایم تا مکان سلاح‌های شیمیایی را اعلام کرده، تولید آنها را متوقف کنیم و این تاسیسات (تولید سلاح) را به نمایندگان روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل نشان دهیم.

از سوی دیگر، رئیس جمهور امریکا از کنگره این کشور خواست که رای گیری در مورد طرح حمله نظامی به سوریه را به تعویق بیاندازد تا پیشنهاد روسیه فرصت اجرایی شدن داشته باشد.

اوباما ۳۱ آگوست گفت، به این نتیجه رسیده است که واشنگتن باید علیه سوریه دست به اقدام نظامی بزند که این به معنای حمله نظامی یک جانبه بدون مجوز سازمان ملل است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *