سوء قصد به جان نخست‌وزیر رومانی در قندهار

یک پایگاه نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قندهار که میزبان نخست‌وزیر رومانی و چندین مقام ارشد این کشور بود، مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی و چندین مقام ارشد این کشور برای شرکت در مراسم آغاز خروج نیروهای رومانی از افغانستان به پایگاه نظامی ناتو در قندهار رفته بودند که این پایگاه مورد حمله موشکی قرار گرفت.

در حال حاضر پونتا به همراه میرکه ادوسا، وزیر دفاع رومانی و گابریل اوپرها، معاون نخست‌وزیر این کشور در قندهار به سرمی‌برند. حمله موشکی به این پایگاه نظامی ناتو هنگامی اتفاق افتاد که مقام‌های ارشد دولت رومانی مشغول صرف غذا به همراه سربازان این کشور بودند.

به دنبال این حمله، مقام‌های رومانی به مکانی امن در پایگاه ناتو منتقل شدند. این حمله تلفاتی در پی نداشته و قرار است نخست‌وزیر رومانی به سفر خود مطابق با برنامه قبلی ادامه دهد.

پونتا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:‌ اتفاق خاصی نیفتاد و من از این موضوع متاسفم که فرصت بیشتری برای ماندن در کنار نیروهایمان نداشتیم.

وی تأکید کرد: نیروهای رومانی در افغانستان در طول روز بارها و بارها جان خود را به خطر می‌اندازند.

رومانی از جولای ۲۰۰۲ اعزام نیرو به افغانستان را آغاز کرد. این اقدام رومانی نخستین حرکت نظامی بین‌المللی این کشور پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *