سه فرمانده مهم طالبان در نیمروز و نورستان دستگیر شدند

وزارت امورداخله افغانستان اعلام کرد که در عملیاتهای تجسسی نیروهای پولیس ملی در ولایات نیمروز و نورستان سه تن از فرماندهان مهم گروه طالبان همرا با چند تن دیگر شناسایی و دستگیرشدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دریک عملیات ویژه نیروهای پولیس ملی درولایت نیمروز، مولوی عبدالراشد و صوفی علی شاه دو تن از فرماندهان مهم شورشیان طالب همرا با ۵ همکارش دستگیرشدند.

مولوی عبدالرشید در زمان حاکمیت طالبان به حیث والی ولایت نیمروز اجرای وظیفه میکرد و اکنون در حملات تروریستی و سوق و اداره شورشیان طالب درولایت نیمروز فعالیت داشت.

وزارت امور داخله اعلام کرد که این گروه هفت نفری شورشیان  در تمویل  و تجهیز  تروریستان ، سازماندهی حملات انفجاری ، کمین گیری وجاسازی ماین های کنار جاده یی در نیمروز سهم فعال داشته اند که با بازداشت آنان وضعیت امنیتی درولایت نیمروز بهتر خواهد شد.

 هم چنان مولوی فضل اکبر یکتن از سران گروه طالبان که در فعالیت های تروریستی و سازماندهی و طراحی امورات خاص گروه طالبان در زون شرق فعالیت داشت از سوی نیروهای پولیس مبارزه با تروریزم در یک عملیات ویژه درولایت نورستان بازداشت شد.

این فرمانده مهم شورشیان نیز در اکثر حملات تروریستی و فعالیت تخریبی ، تمویل وتجهیز تروریستان در ولایت نورستان سهم فعال داشت.

گفتنی است که از نزد این فرمانده برجسته طالبان ۲۲۲ قطعه کارت تحت نام کمک به طالبان، سه قطعه چک حواله پول به  طالبان ، یکمقدار وسایل الکترونیکی که ازآن در ساختن بم استفاده میشود و کارت عضویت موصوف در گروه های مختلف تروریستی نیز بدست آمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *