سه فرمانده حماس در حملات اسرائیل کشته شدند

منابع رسمی شاخه نظامی حماس روز پنجشنبه از شهادت سه تن از فرماندهان این گروه در بمباران اسرائیل در منطقه «حی السلطان» واقع در شرق رفح غزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد ابوشماله، رائد العطار و محمد برهوم از فرماندهان ارشد گروه حماس بودند که مورد هدف جنگنده های اسرائیل قرار گرفته و در یک منزل در غزه به شهادت رسیده اند.

براساس گزارشها رائد العطار ۴۷ ساله عضو شورای عالی نظامی گردانهای القاسم و فرمانده نظامی آن در رفح واقع در جنوب غزه بوده است و در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشته است .

محمد ابوشماله ۴۰ ساله نیز از اعضای شورای عالی نظامی القسام بوده و از سال ۱۹۹۱ توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت تعقیب بوده است و تا کنون چندین بار از سوءقصد جان سالم به در برده بود.

در همین حال سخنگوی حماس ضمن اشاره به اینکه ترور ۳ تن از فرماندهانش تاثیری در اداره مقاومت نخواهد گذاشت افزود رژیم صهیونیستی بهای این کار را پرداخت خواهد کرد.

پایگاه خبری فلسطین‌الیوم،  گزارش داد  که سامی ابوزهری سخنگوی حماس در واکنش به شهادت ۳ تن از فرماندهان گفته استد اسرائیل با این اقدامات نمی‌تواند مقاومت و اراده ملت فلسطین را در هم بشکند و مقاومت با اینگونه اقدامات ضعیف نخواهد شد.

با این حال شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز نگرانی عمیق خود را از سرگیری جنگ در نوار غزه میان اسرائیل و حماس اعلام کرد.

۱۵ کشورعضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای مشترک،‌ خواستار ادامه مذاکرات میان طرفین درگیر تا دستیابی به یک آتش‌بس پایدار شدند.

پس از یک دوره آتش‌بس ده روزه میان حماس و اسرائیل، ‌نبرد میان این دو از روز سه‌شنبه از سر گرفته شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز چهارشنبه گفت اسرائیل عملیات نظامی را تا پایان راکت پراکنی حماس، ادامه خواهد داد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در ۱۷ سرطان بیش از دو هزار فلسطینی کشته شده‌اند که تعداد زیادی از آنها غیرنظامی هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *