سهم مساویانه دولت و طالبان از شاهراه خان آباد

اعضای شورای ولایتی کندز مسیر راه ولسوالی خان آباد این ولایت را نا امن می خوانند و می گویند، پس از ساعت ۴ عصر نظامیان مستقر در این مسیر اکثر پوسته های امنیتی را ترک می کنند و طالبان مسلح تا حوالی صبح بر آن مسلط می شوند.

صفی الله امیری عضو شورای ولایتی کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت، نظامیان مستقر در مسیر راه ولسوالی خان آباد پس از ۴ عصر پوسته ها را ترک می کنند و این مسیر به دست طالبان مسلح قرار می گیرد.

وی می گوید، نظامیان از ترس اینکه طالبان مسلح با استفاده از تاریکی شب آنان را هدف قرار ندهند؛ مجبور می شوند که پوسته های شان را ترک کنند.

امیری می گوید که حضور طالبان مسلح در نزدیکی این مسیر باعث شده تا هر از گاهی آنان افراد مورد نظرشان را از موترها پایین کنند و با خود ببرند.

در عین حال مقام های محلی ولسوالی خان آباد نیز نا امن بودن این مسیر را تائید می کنند.

حیات الله امیری، ولسوال خان آباد به خبرگزاری خاورمیانه گفت، هر از گاهی طالبان مسلح تلاش می کنند با ایجاد توقف گاه های بازرسی افراد مورد نظرشان را از موترها پایین کنند.

این مقام محلی ولسوالی خان آباد در مورد گفته اعضای شورای ولایتی چیزی نگفت؛ اما علاوه کرد که نیروهای امنیتی در صورت نیاز، برای عقب زدن تحرکات طالبان مسلح اقدام می کنند.

خواستیم دیدگاه فرماندهی پولیس ولایت کندز را در این مورد داشته باشیم؛ اما با تلاش های مکرر مؤفق نشدیم.

ولایت کندز از جمله ولایت های ناامن در شمال کشور است که در طول دو سال گذشته مورد توجه طالبان مسلح قرار گرفته و هم اکنون نیز بخش هایی از این ولایت استراتیژیک در کنترول طالبان قرار دارد.

محراب الدین ابراهیمی- خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *