سهم فعال نیروهای امنیتی در تامین امنیت عزاداران حسینی

نشست کمیسیون برگزاری عاشورای حسینی به ریاست استرپاسوال محمد ایوب سالنگی، معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله، و رییس کمیسیون امنیتی برگزاری عاشورا در مسجد جامع الزهرا در غرب شهر کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این نشست، معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری عاشورا، در حیات دینی مردم افغانستان، گفت که نیروهای امنیتی کشور با تمام توان در تلاش اند که امنیت مراسم عزاداری را به بهترین شکل آن تامین نموده و زمینه ی آن را فراهم سازند تا عزادارن بتوانند درفضای صلح و صمیمت مراسم عزاداری را برگزار کنند.

آقای سالنگی، هم چنان از برگزار کنندگان مراسم عزاداری عاشورا خواست که با  نیروهای امنیتی از نزدیک در زمینه ی تامین امنیت مراسم عزاداری همکاری نموده و احتمال اقدامات اخلال گرانه دشمنان دین و مردم افغانستان را در جریان برگزاری مراسم عزاداری به ویژه در جاده ها و اماکن مزدحم از نظر دور نداشته باشند.

معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله تصریح کرد که مراسم عزاداری باید در اماکن از پیش تعیین شده برگزار شود، از توزیع خریطه های سیاه پلاستیکی در میان عزادارن که باعث ایجاد شک و تردید های امنیتی می گردد، جلوگیری شود و تا حد امکان تلاش شود که مراسم عزاداری باعث اخلال جریان ترافیک و ایجاد بی نظمی در شهر ها نگردد.

وی در همین حال، بر ممنوعیت حمل سلاح در تکایا و مراسم شهر گشتی، در جریان گذاشتن نیروهای امنیتی در صورت مشاهده ی افراد و عناصر مشکوک، پرهیز از برخورد های احساساتی، رعایت نظم و مقررات شهری و تعیین مسیر های گشت و گذار شهری از سوی عزاداران و برگزار کننده گان مراسم عزاداری تاکید ورزید و خواستار همکاری جدی آنان در این زمینه گردید.

در این نشست، هم چنان، آیت الله صالحی، نعمت الله غفاری عضو پارلمان و رییس کمسیون مردمی عزاداری، و حاجی رمضان عضو کمیسیون برگزاری عاشورا، در مورد اهمیت برگزاری مراسم عزاداری عاشورا و حفظ رعایت نظم و مقررات شهری و اجتماعی در جریان برگزاری این مراسم سخن گفته، حمایت خود را از نیروهای امنیتی در امر تامین امنیت مراسم عزاردای اعلام کرده و بر ممنوعیت برخورد های احساساتی و اختلاف زا در این مراسم تاکید نمودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *