سنگر سازی افراد وابسته به جنرال دوستم در جوزجان

براساس گزارشها به دنبال برکناری عالم ساعی، والی پیشین جوزجان و تقرر بای مراد قوینلی والی جدید این ولایت، تنش‌ها در جوزجان را بالا برده است.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جوزجان بعد از برکناری عالم ساعی شاهد موضع گیری نظامی افراد وابسته به جنرال دوستم در نقاط مختلف این ولایت بوده و از مدتی به این سو در نقاط مختلف و استراتژیک این ولایت موضع کنی‎های خودسر از سوی افراد جنرال دوستم به چشم می‌خورد.
رسانه های خبری گزارش داده اند که موضع گیری نظامی در مناطق چون سرک ۶۰ متره،  کارته خراسان و در نزدیکی شاهراه سرپل و شاهراه بلخ، جوزجان آغاز گردیده است.
عبدالمنان روفی سخنگوی فرماندهی پولیس  ولایت جوزجان در تماس تلیفونی به رسانه ها، با تایید این خبرگفته است که از مدتی به این سو سنگرسازی‌ها در مناطق مختلف شهر شبرغان از سوی افراد مرتبط به جنرال دوستم آغاز گردیده است، اما نیروهای امنیتی هیچ دخالتی در این موضوع ندارند، زیرا پولیس مداخله در این امر را فرا تر از صلاحیت‌های کاری شان میداند.
سخنگوی پولیس جوزجان، تاکید کرده که جنرال دوستم برای امنیت شخصی خویش دست به چنین عملی زده است.
در همین حال، مولوی عبدالحی حیات رئیس شورای ولایتی جوزجان گفته که این مواضع خاص برای حفظ امنیت جنرال دوستم در مسیر راهی که وی از آن عبور و مرور می‌کند ایجاد گردیده است و علت این عمل افراد جنرال دوستم را نا‌امنی در این ولایت و مانع شدن ازسوی قصد هراس افکنان  بر جان جنرال دوستم عنوان می‌کند.
گفتنی است که ولایت جوزجان از چند ماه به این سو  شاهد تغییر و تبدیل های زیادی در سطح ولایت بوده است، برکناری عالم ساعی والی پیشین این ولایت افزایش ناامنی‌ها و فعالیت مخالفان مسلح در مناطق مختلف این ولایت، افزایش افراد مسلح غیر مسئول در داخل شهر و… عواملی اند که نگرانی‌های شهروندان این ولایت را بر انگیخته است

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *