سند لیسانس لطیفه اکبری رییس شورای ولایتی غزنی جعلی است

اسنادی به خبرگزاری خاورمیانه مواصلت نموده است که نشان میدهد،  اسناد که لطیفه اکبری رییس فعلی شورای ولایتی غزنی در روز برگزاری انتخابات که به کمیته بررسی انتخابات شورای ولایتی غزنی و اداره ارگان‌های محل ارایه کرده بود جعلی است.

در این اسناد که به خبرگزاری خاورمیانه مواصلت نموده است تاریخ مکتوب دانشگاه ابن سینا سال ۱۳۹۵ را نشان میدهد اما وزارت تحصیلات عالی این مکتوب دانشگاه ابن سینا را در سال ۱۳۹۶-۹-۱ امضا کرده و در تاریخ صادره مکتوب و تصدیق وزارت تحصیلات عالی تقریبن هشت ماه تفاوت وجود دارد.

پشت این مکتوب وقتی‌که وزارت تحصیلات عالی نظر خود را نوشته است این گونه است « محترم لطیفه بنت غلام حسن ولدیت قنبر به شماره۵۷۷ دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ابن سینا اسم شان درج می‌باشد.» یعنی فقط از درج اسم شان را تایید می‌کند از فراغت شان نه!

و در جای دیگر این مکتوب هم نوشته شده است که «فقط از ثبت و راجستر پوهنتون ابن سینا تصدیق می‌کند.»

این در حالیست که دانشگاه ابن سینا گفته است که تصدیق می‌کند، اسامی لطیفه اکبری تمام واحدهای درسی خود را گذراند و از موضوع مونوگراف خود نیز دفاع کرده است.»

چند جای این مکتوب که دال به فراغت لطیفه اکبری می‌کند، اشکال دارد

۱: دانشگاه ابن سینا موضوع مونوگراف را مشخص نکرده است.
۲: تاریخ‌های مکتوب تفاوت فاحش دارد.
۳: وزارت تحصیلات عالی افغانستان از فراغت لطیفه عزیزی در مکتوب چیزی نگفته است.

با این حساب اگر این اسناد را اداره ارگان‌های محل تایید کرده باشد و ایشان که دیروز به حیث رییس شورای ولایتی غزنی انتخاب شده اند، انتخاب شان و کار شان غیر قانونی است.

بحث آخر هم این که شورای‌های ولایتی از سال ۱۳۹۳ آغاز بکار کرده است و اگر لطیفه اکبری در سال ۱۳۹۵ فارغ شده باشد، پس چه‌گونه توانسته است دو سال را درس خود را پاس کند؟ اگر در شورای ولایتی هم حاضر نبوده باشد که مطابق به قانون خدمات ملکی باید مورد بازخواست قرار می‌گرفت و اگر هم در دانشگاه حضور نمی‌داشت فراغت ایشان امکان پذیر نبود.

همچنان یک منبع که نخواست نامش افشا شود به خبرگزاری خاورمیانه گفت که جنرال علی اکبر قاسمی از لطیفه اکبری حمایت می‌کند و جنرال علی اکبر قاسمی طبق اسناد که به خبرگزاری خاورمیانه مواصلت نموده است در قاچاق اثار باستانی دست دارد و این وکیل پارلمان همرای یک خارجی از سال ۱۳۹۵ تا حال ۲۵ قلم اثار باستانی را قاچاق کرده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *