سناتورهای آمریکایی خواستار لغو تحریم ها علیه کوبا شد

سناتور دموکرات آمریکایی میگوید بیشترین اعضای کنگره و مردم آمریکا از احیای روابط دیپلماتیک با کوبا و لغو تحریم‌های اقتصادی علیه آن

Leahy2009سناتور دموکرات آمریکایی میگوید بیشترین اعضای کنگره و مردم آمریکا از احیای روابط دیپلماتیک با کوبا و لغو تحریم‌های اقتصادی علیه آن حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سناتور “پاتریک لیهی” که در راس هیاتی به همراه سناتور “بنجامین کاردین” از ایالت مریلند و سناتور جمهوری‌خواه “دین هلر” از ایالت نوادا روز پنجشنبه وارد کوبا شد.

لیهی روز شنبه در کنفرانس خبری خود اذعان کرد که کنگره آمریکا بر سر احیای روابط با هاوانا دچار اختلاف شده است اما عادی‌سازی روابط سرانجام پیروز خواهد شد چراکه از سوی اکثر آمریکایی‌ها حمایت می‌شود.

وی گفت که در حال حاضر کوبا و ایالات متحده آمریکا “در مسیر صحیحی” قرار دارند که ابتکارعملی از سوی رائول کاسترو و باراک اوباما روسای جمهوری کوبا و آمریکا بود. رهبران این دو کشور در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ با اعلام تمایل خود برای تجدید روابط حسنه پس از بیش از ۵۰ سال جهان را شگفت‌زده کردند.

پاتریک لیهی افزود: این فرایندی است که مدت‌ها پیش باید آغاز می‌شد چراکه سیاست تحریم که بیش از نیم قرن است علیه دولت هاوانا اعمال شده، اقدامی اشتباه است. این روش شکست خورده است و مغایر منافع آمریکاست.

سناتور جمهوری‌خواه دین هلر که اولین بار است به کوبا سفر می‌کند، گفت: این سفر به من کمک کرد تا واقعیت آنچه که در این جزیره می‌گذرد و لزوم احیای روابط دو جانبه را به خوبی درک کنم.

وی افزود: من هیچ تصور واضحی از این مساله نداشتم و حال متوجه واقعیت‌ها می‌شوم. من همواره گفته‌ام که زمانی که حق با باراک اوباما باشد از او حمایت می‌کنم و حال می‌گویم که اقدام وی برای عادی‌سازی روابط با کوبا صحیح است.

سناتور دموکرات کاردین هم به جمع سایر سناتورها پیوست و بر لزوم لغو تحریم علیه کوبا تاکید کرد. در جریان سفر به کوبا، این سناتورهای آمریکایی با “میگوئل دیاز کنل” معاون اول رئیس‌جمهوری کوبا و “برونو رودریگز” وزیر خارجه کوبا دیدار کردند.

Author

About Author