سقوط چندین پوسته امنیتی در تخار

در پی حمله طالبان مسلح بالای پوسته‌های امنیتی در ولسوالی‌های خواجه‌غار و خواجه بهاؤالدین ولایت تخار، نبرد میان نیروهای امنیتی و این گروه وارد دومین روز شده و چندین پوسته امنیتی بدست طالبان مسلح سقوط کرده است.

مقام‌های محلی تخار از ادامه درگیری در این ولسوالی‌ها خبر می‌دهند و می‌گویند نیروهای کمکی به هدف سرکوب هراس‌افگنان به محل رسیده‌اند.

مل پاسوال فقیرمحمد جوزجانی فرمانده پولیس تخار در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، سقوط شماری از پوسته‌های امنیتی و چهار قریه را به دست طالبان مسلح تائید کرده و می‌گوید؛ سربازان از این پوسته به هدف وارد نشدن تلفات سنگین عقب‌نشینی تکتیکی کرده‌اند.

منطقه چرسی‌ها در ولسوالی خواجه بهاوالدین و منطقه گورتیپه در ولسوالی خواجه‌غار که شامل چندین پوسته امنیتی می‌شود بدست طالبان مسلح قرار گرفته و بر اساس جزئیات فرمانده پولیس تخار، ۳ پوسته پولیس ملی و یک پوسته پولیس محلی در ولسوالی خواجه بهاؤالدین و ۶ پوسته امنیتی و چهار قریه در ولسوالی خواجه غار شامل پوسته‌های از دست رفته استند.

فرمانده پولیس تخار گفت، نیروهای کوماندو به حمایه نیروهای هوایی به محل رسیده‌اند و عملیات بازپس‌گیری بخش‌های از دست رفته ادامه دارد.

بر اساس معلومات بدست آمده در قریه قفلاتون ولسوالی خواجه غار، والی نام نهاد طالبان مسلح بشمول شماری از فرماندهان ارشد این گروه در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند و این گروه به هدف بیرون ساختن این افراد کلیدی‌شان دامنه جنگ را به بخش‌های دیگر انتقال داده‌اند.

گفته می‌شود در این درگیری‌ها ۳ تن از نیروهای امنیتی جان باخته و یکتن دیگر جراحت برداشته است؛ اما مقام‌ها در مورد تلفات وارد شده به طالبان مسلح رقم مشخصی را ارائه نکردند؛ ولی از وارد شدن تلفات سنگین به این گروه سخن می‌زنند.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *