سقوط ولسوالی «خواجه غار» رد شد

هرچند که طالبان مسلح مدعی است که ولسوالی خواجه غار را تصرف کرده است؛ اما مقام های محلی و شورای ولایتی تخار این ادعا را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح صبح امروز (۲۲جوزا) مدعی شدند که مرکز ولسوالی خواجه غار ولایت تخار را تصرف کرده اند.

اما جواد هجری، سخنگوی والی تخار به خاورمیانه گفت :«طالبان بامداد امروز از استقامت دشت ارچی کندز بالای خواجه غار حمله کردند که با مقاومت نیروهای امنیت روبرو شده و فرار کردند.»

به گفته وی، در این درگیری ۱۵ طالب مسلح همراه با دو سرگروپ مشهورشان کشته و دو تانک آنها نیز تخریب شده؛ اما جنگ در اطراف خواجه غار هم اکنون (حوالی ساعت ۹ صبح) ادامه دارد.

هجری اظهار داشت که نیروهای کمکی بیشتر به منطقه ارسال شده و سقوط ولسوالی خواجه غار به طور کامل بی اساس است و همین لحظه قوماندان و ولسوال در ولسوالی هستند.

بر اساس معلومات سخنگوی والی تخار، در درگیری با طالبان مسلح یک تن از نیروهای خیزش مردمی کشته و دو تن زخمی شده است است.

در عین حال، روح الله رئوفی، عضو شورای ولایتی تخار به خاورمیانه گفت که ولسوالی خواجه غار سقوط نکرده و نیروهای کمکی به منطقه اعزام شده اند.

به گفته وی، در حال حاضر درگیری تنها در اطراف ولسوالی جریان دارد و طالبان تنها بر مرکز ولسوالی یک حمله تهاجمی کرده بودند که به عقب زده شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نگاشته است که شب گذشته مرکز ولسوالی خواجه غار ولایت تخار با تمام ملحقات آن فتح گردید.

ولسوالی خواجه غار ولایت تخار در ماه سنبله سال ۱۳۹۵ نیز یک بار به دست طالبان مسلح سقوط کرده بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *