سقوط ده قریه و پنج پاسگاه امنیتی در ولایت فاریاب به دست شورشیان طالب

160EED14-A0DC-4C77-8582-EE51253B9FC6_cx0_cy10_cw0_w987_r1_s_r1در جریان ۲۴ ساعت گذشته پنج پاسگاه امنیتی و ده قریه در بخش های از ولایت فاریاب به دست شورشیان طالب سقوط کرده است.

سید عبدالباقی هاشمی ریس شورای ولایتی فاریاب با تایید این موضوع به خبرگزاری خاور میانه گفت: از یک هفته بدینسو شورشیان طالب با تجمع گسترده در بخش های از ولایت فاریاب حملات شدیدی را بالای پاسگاه های امنیتی درین ولایت آغاز کرده است.

به گفته ریس شورای ولایتی فاریاب ۴ پوسته امنیتی در ولسوالی پشتونکوت بشمول ده قریه در ولسوالی قیصار، یک پاسگاه امنیتی در منطقه کله کلان ولسوالی خواجه سبزپوش به دست شورشیان طالب سقوط کرده است و همچنان راه مواصلاتی فاریاب – هرات در منطقه چهارشنبه و اوزبکیه افغانیه از سوی شورشیان طالب به روی ترافیک مسدود شده است.

آقای هاشمی از وضعیت پیش آمده درین ولایت نگرانی کرده می گوید تا ساعات دیگر خطر سقوط بالاتر از ۵۰ قریه دیگر در فاریاب محسوس است.

در همین حال کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزای خاورمیانه ادامه درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و شورشیان طالب را تایید می کند اما سقوط پاسگاه های امنیتی و قریه جات را به دست گروه شورشیان رد می کند.

یوش می گوید: ” هم اکنون ما به طرف ساحه در حرکت هستیم و درگیری های شدید در چند بخش فاریاب ادامه دارد، سقوط پاسگاه های امنیتی و ده قریه را بدست طالبان رد می کنیم”.

سخنگوی پولیس فاریاب می گوید: در جریان ۲۴ ساعت گذشته تلفات سنگینی به شورشیان طالب وارد شده است و همچنان یک تن از سربازان خیزش مردمی جراحت سطحی برداشته است.

در حدود یکماه می شود معاون اول حکومت وحدت ملی غرض سرکوب شورشیان طالب وارد ولایت جوزجان شده است، گفته شده است که هدف سفر جنرال دوسم سرکوب و راندن شورشیان طالب از ولایت های شمال به ویژه جوزجان، فاریاب و سرپل می باشد.

از سوی هم قوماندانی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در بلخ با ارسال خبرنامه مطبوعاتی به خبرگزاری خاور میانه از کشته شدن ۱۴ شورشی طالب و مجروح شدن ۸ عضو این گروه در ولسوالی های غورماچ و قیصار ولایت فاریاب در جریان ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

Author

About Author