سفیر پاکستان در کابل بار دیگر به وزارت خارجه کشور احضار شد

سید ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل امروز یکشنبه (۸ حوت) بار دیگر به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان احضار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفیر پاکستان در کابل توسط دکتور «نصیر احمد اندیشه» معین اداره و منابع وزارت امور خارجه به خاطر حملات اخیر توپخانه یی پاکستان به منطقه شانگری ولسوالی سرکانو ولایت کنر و گوشته ولایت ننگرهار احضار شد.

براساس معلومات وزارت امور خارجه، در جریان چند روز گذشته حملات راکتی و توپخانه یی پاکستان در شرق کشور ادامه داشته و باعث آتش سوزی یک جنگل در ولسوالی سرکانو ولایت کنر و بیجاشدن افراد ملکی در این موسم سرما گردیده است.

معین وزارت امور خارجه کشور در دیدار با ابرار حسین ضمن تقبیح نمودن ادامه حملات نظامی پاکستان در این مورد خواستار توضیحات گردید.
وی همچنان نگرانی شدید خویش را راجع به تحرکات نظامی اخیر اردوی پاکستان در منطقه کمپ غنی مهمند ایجنسی نزدیک به خط دیورند، دستگیری و آزار و اذیت تعداد زیادی از افغان های مهاجر در همه ایالت های آن کشور و بسته شدن دروازه های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغان اظهار داشته و خواهان رهایی اتباع افغان و بازشدن مجدد این دروازه ها شد.

از سوی هم سفیر پاکستان در کابل گفت که تحرکات اخیر اردوی پاکستان، اقدامات آن کشور علیه فعالیت های تروریستی و افراط گرایی راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود که مراتب اعتراض و نگرانی جانب افغانستان را با مقامات کشور متبوع خویش در میان خواهد گذاشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *