سفیر عربستان الجزایری‌ها را بخاطر عکس بن سلمان و ترامپ تهدید کرد

سفیر عربستان به دنبال برافراشته شدن تصویری علیه سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در استادیوم فوتبال ولایت عین ملیله واقع در شرق الجزایر، الجزایری ها را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تارنمای روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز (دوشنبه) خود اعلام کرد: این تصویر توسط فعالان شبکه های اجتماعی الجزایری انتشار یافت که بیانگر یک چهره ترکیبی از نیم چهره سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که در زیر تصویر و به زبان انگلیسی عبارت«دو روی یک سکه» درج شده است.

علاوه بر آن در کنار تصویر مزبور عبارت «قدس از آن ما است و خانه ما است» به همراه عکس مسجد الاقصی به چشم می خورد.

در همین راستا روزنامه الکترونیکی سعودی سبق به نقل از سامی بن عبدالله الصالح سفیر عربستان در الجزایر نوشت: هم اکنون قبل از اتخاذ هرگونه اقدامی، در حال کسب اطمینان بسر می بریم.

سامی در ادامه تهدید کرد: ما به طور حتم به این اقدام پاسخ محکمی خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، این تصویر به دنبال آن انتشار یافت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که قدس پایتخت رژیم اسرائیل است و او در نظر دارد تا سفارت آمریکا را از تل اویو به قدس انتقال دهد.

اخیرا گزارش هایی در رسانه های گروهی جهان انتشار یافت دال بر اینکه دولت آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مورد طرح واشنگتن در خصوص قدس و راه حل منطقه ای و اعلام بهبود مناسبات میان کشورهای عربی و رژیم اسرائیل اشتراک مساعی و اشتراک نظر داشته است و بر اساس چنین طرحی فلسطینیان از بسیاری از حقوق حقه خود محروم خواهند ماند.

به دنبال تصمیم ترامپ درباره قدس، موجی از تظاهرات علیه تصمیم وی پایتخت ها و شهرهای عربی و اسلامی و جهان را فرا گرفت، اما عربستان به این اقدام ترامپ واکنش سردی نشان داد و در اجلاس سران کشورهای مسلمان در استانبول که درباره اقدام ترامپ درباره قدس برگزار شده بود، رژیم آل سعود فقط به اعزام وزیر امور اسلامی خود بسنده کرد؛ همچنین عربستان اتباع خود در خارج از این کشور را از شرکت در تظاهرات ضد آمریکایی – ضدصهیونیستی برحذر داشت.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *