سفیر روسیه: روابط دیپلماتیک انگلیس و روسیه متوقف شد

prev8سفیر روسیه در لندن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که در پی سیاست‌های این کشور در جریان تحولات سوریه و اوکراین، روابط سیاسی بین لندن و مسکو به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه‌ با روزنامه تایمز گفت: عملا با ابتکار عمل انگلیس تمامی ارتباطات سیاسی ما ناگهان قطع و مذاکرات سیاسی میان رهبران لندن و مسکو متوقف شد. مذاکرات در سطح وزرا نیز به شدت کاهش یافت و مسدود شد. این روند با درگیری‌های در سوریه آغاز اما پس از بحران اوکراین به شدت و به طور ویژه‌ای احساس شد.

وی افزود: گردهمایی‌ها برای مذاکره در حوزه‌های همکاری تجاری و اقتصادی که طرفین درباره مسائل مربوط به منافع مشترک مذاکره می‌کنند، مسدود شده و روابط علمی به حالت تعلیق درآمده و فرهنگ تنها حوزه‌ ارتباطی‌ است که باقی مانده است.

یاکوونکو ادامه داد: روابط دیپلماتیک میان روسیه و انگلیس پس از کاهش‌های تدریجی در سال‌های اخیر، در حال حاضر به سطح پایین جدیدی سقوط کرده است. از آنجایی که مقامات انگلیسی از صدور ویزا برای دیپلمات‌های روس امتناع می‌کنند، تعداد کارمندان سفارت روسیه در لندن کاهش یافته است.

Author

About Author