سفیر روسیه در ترکیه کشته شد

آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه توسط مهاجم ناشناس با ضرب گلوله کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفیر روسیه در حین سخنرانی و بازدید از نمایشگاهی در انقره  مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و پس از جراحات زیاد در شفاخانه جان باخته است.

براساس گزارش ها فرد مهاجم پنج گلوله به سمت سفیر روسیه شلیک کرده و مرمی ها در سر وی اصابت کرده است.

تا هنوز منابع رسمی ترکیه جان باختن سفیر روسیه در آنکارا را به طور رسمی تایید نکرده اند ولی رسانه های ترکیه اعلام کرده اند که وی جان خود را از دست داده است.

سفیر روسیه در مصاحبه های قبلی خود گفته بود که هیچ گاه از محافظ و یا موتر زرهی برای حضور در محافل و بیرون از محل کار و زندگی خود استفاده نمی کند.

سفیر روسیه برای شرکت در مراسم افتتاح گالری عکس روسیه در این مراسم شرکت کرده بود.

شاهدان عینی گفته اند که مهاجم با فریاد ‘یا الله، بسم الله’ به سوی سفیر روسیه شلیک کرده است.

گفته می شود که در حین حمله حدود ۸۰ نفر در نمایشگاه بودند و سفیر روسیه در حال سخنرانی بود که ناگهان مهاجم شروع به تیراندازی کرد و علاوه بر سفیر روسیه چند تن دیگر نیز کشته و زخمی شده اند.

در همین حال گفته می شود مهاجم توسط نیروهای پولیس ترکیه کشته شده است.

با این حال رسانه های خبری ترکیه گزارش دادند که عامل ترور «آندره کارلوف»، سفیر روسیه در این کشور، یک نیروی جوان پولیس به نام «مولود مرت آلتینتاش» می باشد.

Author

About Author

1 thought on “سفیر روسیه در ترکیه کشته شد

  1. زه فکر کوم چې دا حمله د امریکاییانو او دهغوی د متحدینو لخوا پلان شویدی ترڅو د روسیی او ترکیی منڅ کی اختلاف واچوی دا ددوی پخوانی سیاسیت دی چی وایی تفرقه واچوی او حکومت وکړئ پدی جنګ کی که ترکیی ته ضرر رسیږی یا روسیی ته ګتونکی امریکاییان دی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *