سفیر جدید استرالیا در کابل آغاز به کار کرد

ماتیو اندرسن به عنوان سفیر جدید استرالیا در کابل آغاز به کار کرد.

ماتیو اندرسن به عنوان سفیر جدید استرالیا در کابل امروز رسمأ فعالیتش را شروع کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفیر جدید استرالیا همچنین در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه روی روابط سیاسی و گسترش همکاری آن کشور به افغانستان تاکید کرده است.
آقای اندرسن قبل از ظهر امروز شنبه با عتیق الله عاطفمل سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در کابل ملاقات تعارفی نمودند.
آقای عاطفمل از تقرری آقای اندرسن به صفت سفیر جدید استرالیا در افغانستان اظهار خرسندی نموده گفت: روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و استرالیا از هر زمان دیگر، طی سیزده سال اخیر، توسعه و تقویت بیشتر یافته است.
وی از حمایت وسیع، فداکاری ها و قربانی های نیروهای استرالیایی در دشوارترین شرایط و همچنان از همکاری های سخاوتمندانه و بشردوستانه و تعهد آن کشور در کنفرانس های شیکاگو و توکیو ۲۰۱۴ در راستای تأمین امنیت، صلح و ثبات و عرصه تقویت اقتصاد افغانستان – ابراز امتنان و قدردانی نموده گفت مردم افغانستان حمایت، همکاری و فداکاری کشور استرالیا را فراموش نخواهند کرد.
آقای عاطفمل افزود که تروریسم و افراط گرایی پدیده شوم بین المللی به شمار می رود و در این عرصه به مبارزه جدی جهانی نیز ضرورت می باشد.
سرپرست وزارت امور خارجه اظهار امیدواری نمود تا استرالیا برای تحکیم صلح و ثبات و تقویت اقتصاد در افغانستان به خصوص در عرصه فراهم ساختن بورسیه های تحصیلی برای محصلین افغان به همکاری های خویش ادامه دهد.
وی همچنین بر کار و فعالیت بیشتر شورای مشترک تجارتی افغان- استرالیا برای تقویت و توسعه تجارت میان هر دو کشور تأکید ورزید.
با این حال آقای اندرسن سفیرجدیدالتقرر استرالیا در افغانستان ابراز امیدواری کرد که سفارت استرالیا در همکاری نزدیک با وزارت امور خارجه افغانستان مسئولیت هایی را که در پیشرو دارد، به شکل خوبتر و بهتر انجام دهد.
او گفت: استرالیا مانند گذشته، متعهد است تا در راستای مبارزه علیه تروریزم منطقوی و بین المللی مبارزه نموده، در عرصه تقویت اقتصاد و تأمین صلح و ثبات در افغانستان به همکاری های خویش یکجا با حکومت وحدت ملی ادامه دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *