سفیر بریتانیا در کابل خواهان توجه بیشتر حکومت در پروسه انتخابات شد

“دامنیک جرمی” سفیر بریتانیا در کابل عصر امروز سه شنبه (۵ثر) در دیدار با دکتور “عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان خواهان توجه بیشتر حکومت افغانسان در پروسه انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین در این دیدار، سفیر بریتانیا مراتب تسلیت و هم‌دردی خود و دولت بریتانیا را با رئیس اجرایی و مردم افغانستان به خاطر حادثۀ المناک قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزارشریف ابراز داشت.

آقای جرمی علاوه کرد که در این لحظات دشوار و با در نظرداشت قربانی‌ها و قهرمانی‌های ارتش افغانستان در مبارزه با تروریزم٬، کشورش در کنار حکومت و مردم افغانستان است.

وی در صحبت‌های خویش به بحث مبارزه با فساد اداری و تلاش‌های اتحادیه اروپا در این زمینه و همچنان بحث انتخابات و استفاده از تکنالوژی در آن اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌ها و دست‌آوردهای حکومت در این زمینه، خواهان توجه بیش‌تر در پروسۀ انتخابات گردید.

او در ادامه درباره نقش بریتانیا در کمک به پولیس ملی افغانستان و اصلاحات در این زمینه صحبت کرد و خواهان توجه رئیس اجرایی در این مورد شد.

با این حال دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان با ابراز تشکر از همکاری‌ها و قربانی‌های بریتانیا در افغانستان، از هم‌دردی سفیر و حکومت بریتانیا ابراز امتنان کرد.

رئیس اجرایی در صحبت‌های خویش از تلاش‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا و متحدان افغانستان در مبارزه با فساد اداری٬ توجه به اصلاحات انتخاباتی و استفاده از تکنالوژی در انتخابات و حمایت از پولیس و اصلاحات در این عرصه تشکر کرد.

وی وعده سپرد که حکومت وحدت ملی در این عرصه‌ها پیش‌رفت‌هایی داشته و به عملی ساختن تعهدات خویش در این زمینه‌ها متعهد می‌باشد.

همچنین در این نشست، آخرین تحولات سیاسی- نظامی، همکاری‌های متقابل بریتانیا و افغانستان و روابط منطقه‌ای افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *