سفیر افغانستان باز هم در اسلام آباد احضار شد

khareje-pakistan-631x355سفیر افغانستان در اسلام آباد، شامگاه یکشنبه، برای دومین بار در کمتر از یک هفته اخیر به وزارت امور خارجه پاکستان احضار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال کشته شدن چهار سرباز پاکستانی بر اثر شلیک راکت از خاک افغانستان که قبل از ظهر روز یکشنبه رخ داد، وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه همین روز ‘جانان موسی زی’ احضار کرد.

وزارت خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌‎یی می‌گوید که صبح روز گذشته گروهی از شورشیان در منطقۀ آخندوال بخش‌های قبایلی خیبر این کشور بالای نظامیان پاکستانی از خاک افغانستان حمله کرده‌اند.

در جریان احضار سفیر افغانستان، ضمن اعترض شدید دولت اسلام آباد به کابل، به وی ابلاغ شد که دولت افغانستان باید پس از انجام تحقیقات لازم درباره شلیک راکت به خاک پاکستان، نتایج آن را در اختیار اسلام آباد قرار دهد.

همچنین مقامات وزارت خارجه پاکستان به سفیر افغانستان هشدار دادند که اینگونه اقدامات می تواند به روند مثبت و بهبود روابطی که دو کشور در ماه های اخیر تلاش زیادی برای تحقق آن انجام داده اند، لطمه بزند.

از سویی، به گفتۀ مقام‌های افغان پاکستان تا هنوز شلیک موشک‌هایش به بخش‌هایی از خاک افغانستان ادامه دارد و روز گذشته جنرال مراد علی مراد، فرماندۀ قوای زمینی ارتش کشور گفت که به این راکت‌ها پاسخ داده خواهد شد.

وزارت خارجۀ پاکستان حمله بر نظامیان این کشور از خاک افغانستان را غیر قابل قبول خوانده و به مبارزۀ مشترک در برابر هراس‌افگنی تاکید کرده‌ است.

اما با این وضعیت حکومت افغانستان هنوز پاکستان را به عدم هم‌کاری صادقانه با هراس‌افگنی و حتا پشتیبانی از هراس‌افگنان در خاک آن کشور می‌کند.

Author

About Author