سفیر اتحادیه اروپا در کابل با استاد محمد محقق دیدار کرد

13906940_749850791824594_5420243308797399618_nفرانس میشل میلبند سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی در کاخ شورای وزیران دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار دو طرف پیرامون حادثه دهمزنگ، برق مناطق مرکزی و انتخابات بحث و تبادل نظر نمودند.

سفیر اتحادیه اروپا ضمن تسلیت گفتن حادثه خونین دهمزنگ که در آن صدها تن شهید و زخمی شدند، این حمله تروریستی را محکوم نمود. در این نشست طرفین روی تحقیق همه جانبه پیرامون حادثه دهمزنگ تاکید کردند.

معاون ریاست اجرایی گفت: دولت وحدت ملی خواهان این است که جامعه بین المللی در قسمت ابعاد تخنیکی، تیم حقیقت یاب را یاری نماید تا جوانب قضیه به طور همه جانبه واضح گردد.”

همچنین سفیر اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که ماموریت پولیس اتحادیه اروپا نیز خواهان روشن شدن جوانب این حادثه بوده و تیم حقیقت یاب را همکاری خواهند کرد.

وی علاوه کرد که ماموریت پولیس اتحادیه اروپا تجربه بیشتر از ده ساله را در افغانستان دارد و در بخش های تخنیکی با هیئت حقیقت یاب همکاری مؤثر خواهند کرد.”

در ادامه صحبت ها استاد محقق معاون ریاست اجرایی پیرامون اوضاع کشور و برق مناطق مرکزی جزئیات ارایه نموده و افزود: برق مناطق مرکزی در زمان حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور از مسیر سالنگ تصویب شده بود.

وی گفت من همراه با استاد دانش معاون رئیس جمهور خواهان تخصیص برق به مناطق مرکزی شدیم، پس از آن که اعتراضات گسترده شد کمیسیون برای بررسی مجدد تعیین شد و دولت پس از بررسی و پیشنهاد کمیسیون موظف برای مناطق مرکزی لین ۲۲۰ کیلوولت را با ظرفیت ۳۰۰ میگاوات برق تخصیص داد.

استاد محقق در ادامه افزود” کسانی که این فیصله را قبول نکردند دلایل و ملاحظاتی داشتند که باید در فضای مسالمت آمیز حل میشد ، استاد در رابطه با کسانیکه خواستار تغییر زود هنگام حکومت اند.

او افزود ما از آنها میخواهیم که صبر کنند تا زمان انتخابات فرارسد تا خود شان یا تیم شان وارد میدان سیاسی شوندوقضاوت در دست مردم خواهد بود .”

همچنین معاون ریاست اجرایی خاطر نشان کردند که با وجود تهدیدات امنیتی، دولت برای اصلاح نظام انتخاباتی و برگزاری انتخابات مصمم است، ولی برخی مسایل است که روی آن بحث جریان دارد .

سفیر اتحادیه اروپا ضمن ابراز اعلام آمادگی جامعه جهانی برای حمایت از بر گزاری انتخابات آزاد، شفاف در افغانستان، خواهان ترتیب پلان انتخابات از سوی حکومت افغانستان شدند .

Author

About Author