سفیر آمریکا در کابل : کمک های آینده بستگی به مبارزه دولت با فساد دارد

خبرگزاری خاورمیانه – جیمز کنینگهم سفیر امریکا در اعلامیه ای چنین آورده است :

۱

مشکل فساد در افغانستان را، تهدید عمده برای پیشرفت در افغانستان است .  کمک های آینده بین المللی به افغانستان، وابسته به اقداماتی خواهد بود که حکومت افغانستان برای مبارزه بر ضد فساد در این کشور، اتخاذ می کند.

۲

تاثیرات فساد اداری رابطه مستقیم با ثبات اقتصادی آینده افغانستان دارد و به هدف ادامه پیشرفت های ۱۲ سال گذشته، افغانستان نیاز به جلب بیشتر سرمایه گذاری ها دارد.

۳

فرصت های خوب برای سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارند و با محو فساد می توان فرصت های اقتصادی بیشتری را برای افغان ها فراهم ساخت.

۴

برای آن که فرصت های اقتصادی در افغانستان گسترش یابند حکومت این کشور باید اصلاحاتی را به هدف جلب اعتماد سرمایه گذاران عملی نموده و سکتور تجارتی را تقویت بخشد و هم قوانین مناسب را در مطابقت با نورم های بین المللی نافذ نماید.

۵

سفیر امریکا همچنان از نقش رسانه ها در محو فساد نام برده و گفته است، رسانه ها در راستای افشای قضیه های فساد اداری، نقش مهمی را می توانند برای محو فساد در افغانستان بازی کنند.

۶

امریکا و متحدین اش در مبارزه بر ضد فساد در افغانستان همکاری می کنند، از حکومت افغانستان نیز خواهان اقدامات جدی برای محو این پدیده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *